سرمایش فضای بسته : آشنایی با راهکارهای موثر برای سرمایش اتاق‌های بدون تهویه

شیوه‌ی کار کولر آبی
شیوه ی کار کولر آبی: آشنایی با نحوه‌ی سرمایش با استفاده از کولر آبی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹
قطعات کولر آبی
قطعات کولر آبی : آشنایی با قطعات اصلی به کار رفته در ساخت کولر آبی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹
سرمایش فضای بسته

سرمایش فضای بسته

سرمایش فضای بسته در فصل تابستان می‌تواند هزینه بر باشد، به خصوص اینکه در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی که دارای فضای بسته و بدون  تهویه‌ی مناسب هستند، از سیستم‌های تهویه هوا برای تامین سرمایش استفاده می‌شود و به کارگیری این سیستم‌ها به صورت طولانی مدت در ساختمان‌های تجاری و صنعتی می‌تواند پرهزینه باشد. با این حال روش‌های موثری وجود دارند که به تامین سرمایش فضای بسته  کمک می‌کند. در فصل تابستان باز کردن پنجره یا دریچه‌های تهویه می‌تواند به ایجاد جریان هوا و خنک‌تر شدن فضای داخلی ساختمان کمک‌ کند. اما ممکن است برخی از ساختمان‌ها هیچ پنجره‌ای نداشته باشند. در این متن شما را با روش‌های سرمایش فضای بسته آشنا کرده و به ارائه‌ی راهکارهایی که به تامین هوای خنک و  پاک در این گونه محیط‌ها کمک می‌کند، خواهیم پرداخت.

 

سرمایش فضای بسته

سرمایش فضای بسته

راهکارهایی برای سرمایش فضای بسته

با اینکه سرمایش فضای بسته ممکن است در ابتدا کار سختی به نظر برسد، روش‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانند کمک بسیاری به تامین سرمایش مناسب در این گونه محیط‌ها بکنند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی این راهکارها خواهیم پرداخت.

به کارگیری کولر قابل حمل

یکی از روش‌های موثر برای سرمایش فضای بسته به کارگیری کولرهای آبی قابل حمل است. اما باید به این نکته‌ی مهم توجه کنید در صورتی که اتاق مورد نظر شما دارای پنجره یا دریچه‌ی تهویه نیست، درب اتاق را باز بگذارید تا کولر دسترسی کافی به هوای بیرون داشته باشد. کولر آبی قابل حمل نه تنها هوای اتاق مورد نظر شما را خنک می‌کند، بلکه با تولید هوای خنک و مطبوع باعث افزایش کیفیت هوای داخل اتاق می‌شود. کولرهای قابل حمل را می‌توانید به راحتی جابجا کنید و در اتاق مورد نظر از اثر سرمایشی آن بهره‌مند شوید. یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای قابل حمل این است که بیشتر آنها در مقایسه با کولرهای ثابت دارای قیمت پایین‌تری هستند.

به کارگیری سیستم تهویه هوای بدون کانال

سیستم تهویه هوا

سیستم تهویه هوا

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سرمایش فضای بسته می‌توانید به کار ببرید، به کارگیری و نصب سیستم تهویه هوای بدون کانال است. برای بهره‌مندی از این روش سرمایشی لازم است که حفره‌ی کوچکی در دیوار ساختمان ایجاد کنید تا بتوانید یونیت داخلی و یونیت خارجی سیستم تهویه هوا را به یکدیگر متصل نمایید. بنابراین ساختمان شما باید دارای شرایط مناسبی برای نصب سیستم تهویه هوای بدون کانال باشد. سیستم‌های تهویه بدون کانال عملکرد سرمایشی بسیار خوبی دارند. یکی از مزیت‌های سیستم‌های تهویه هوای بدون کانال در مقایسه با کولرهای آبی این است که کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب کارای زیادی ندارند. اما سیستم‌های تهویه هوا را می‌توان در آن دسته از مناطق که دارای آب و هوای شرجی و گرم هستند مورد استفاده قرار داد. از طرفی دیگر کولرهای آبی تا اندازه‌ی محدودی می‌‌توانند دمای هوای محیط اطراف خود را کاهش دهند. در صورتی که با استفاده از سیستم تهویه هوای بدون کانال می‌توان دمای محیط را به درجه‌ی مطلوب رساند. همچنین سیستم‌های تهویه هوای بدون کانال در ساختمان‌هایی که فاقد پنجره هستند، می‌توانند به خوبی کار کنند. چرا که سیستم‌های تهویه هوای بدون کانال، هوای موجود در اتاق را گرفته و آن را به صورت چرخشی خنک می‌کنند.

قیمت سیستم تهویه هوای بدون کانال در مقایسه با کولر آبی گران‌تر است. همچنین برای نصب سیستم تهویه هوای بدون کانال به کمک یک فرد متخصص نصب این نوع کولرها نیاز خواهید داشت. برخلاف کولرهای آبی که بیشتر کاربران می‌توانند با متصل کردن کولر به پریز برق و پر کردن مخزن آب به راحتی آن را به کار بگیرند، نصب سیستم‌های تهویه هوا توسط افراد متخصص انجام می‌پذیرد و به کمی زمان نیاز دارد.

نصب و به کارگیری فن

 

به کارگیری فن

به کارگیری فن

 

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سرمایش فضای بسته می‌توانید از آن بهره ببرید، استفاده از انواع فن است. فن با ایجاد جریان هوا کمک می‌کند که هوای اتاق خنک بماند. باید گفت که فن‌ها مانند کولرهای آبی سیستم‌های تهویه هوا دمای محیط اطراف خود را کاهش نمی‌دهند. بلکه فن با ایجاد جریان هوا کمک می‌کند که هوای گرم از فضای داخلی ساختمان دور شده و محیط اتاق خنک باقی بماند. نصب انواع فن می‌تواند به سرمایش فضای بسته و اتاق‌هایی که بدون پنجره هستند، کمک کند. یکی از پرکاربردترین انواع فن‌های به کار رفته برای سرمایش فضای بسته، فن‌های سقفی هستند. همانطور که از اسم آنها پیدا است، فن سقفی از سقف ساختمان نصب می‌شود و به تعدیل هوای اتاق کمک می‌کند. یکی از مزیت‌های مهم به کارگیری فن برای سرمایش فضای بسته این است که این نوع روش سرمایشی یک روش بسیار مقرون به صرفه است. انواع فن‌ها در مقایسه با کولرها انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به همین دلیل به کارگیری آنها باعث افزایش چشمگیر هزینه‌های مربوط به قبوض انرژی نمی‌شود. علاوه بر این، از انواع فن می‌توان در ساختمان‌های صنعتی و تجاری برای ایجاد جریان هوا و تهویه فضای داخلی ساختمان کمک گرفت. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به کارگیری طولانی مدت ماشین‌های صنعتی یا کار با مواد شیمیایی باعث ایجاد آلودگی و انتشار گازهای سمی در فضای داخلی ساختمان می‌شود. فن‌ها با ایجاد جریان هوا باعث دور شدن انواع آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا می‌شوند. انواع فن‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و کاربران می‌توانند با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر و نیازهای سرمایشی خود، فن مناسب را انتخاب نمایند.

روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، از پرکاربردترین روش‌ها برای سرمایش فضای بسته به شما می‌آیند. علاوه بر اینها به منظور کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های مختلف باید شرایطی را مهیا کنید که محیط مورد نظر شما بیش از اندازه گرم نشود. گاهی اوقات رعایت نکات کوچک می‌تواند تاثیر زیادی روی سرمایش مناسب و مقرون به صرفه‌ی فضای بسته داشته باشد. برای مثال به جای استفاده از لامپ‌های معمولی می‌توانید از لامپ‌های کم مصرف که گرمای بسیار کمتری تولید می‌کنند، استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و روش‌های تامین سرمایش در شرایط مختلف و ساختمان‌های تجاری و صنعتی گوناگون می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید و اطلاعات دقیق در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی و ویژگی‌های آنها را کسب نمایید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما