کولر گازی بدون کانال : آشنایی با نحوه کارکرد کولرگازی بدون کانال و مزایای آن

کولرهای سازگار با محیط زیست
کولرهای سازگار با محیط زیست : معرفی روش‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست
آبان ۲۴, ۱۳۹۹
زمان نظافت کانال کولر
زمان نظافت کانال کولر : چه زمانی باید سیستم کانال کشی کولر را تمیز کرد؟
آذر ۱۲, ۱۳۹۹
کولر گازی بدون کانال

کولر گازی بدون کانال

کولر گازی بدون کانال نوعی از انواع سیستم‌های تهویه هوا است که برای خنک کردن محیط‌های مختلف به کار برده می‌شود. کولرهای گازی بدون کانال برای به کارگیری در دفاتر و محیط‌های اداری مناسب هستند. همچنین از این کولر‌ها در ساختمان‌های مسکونی برای تامین سرمایش استفاده می‌شود. اگر شما نیز قصد به کارگیری کولر گازی بدون کانال را دارید لازم است که قبل از تهیه و استفاده از آن آشنایی کافی با نحوه کار این سیستم سرمایشی داشته باشید و با مزیت‌های به کارگیری آن آشنا شوید. آشنایی با نحوه کار کولر گازی بدون کانال و مزیت‌های آن موجب می‌شود که بتوانید با توجه به شرایط ساختمان و نیازهای خود، سیستمی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و بتوانید به بهترین شکل ممکن هوای خنک برای محیط مورد نظر خود را تامین کنید. در این نوشته به بررسی نحوه کار کولر گازی بدون کانال و مزیت‌های استفاده از آن خواهیم پرداخت.

 

کول گازی بدون کانال

کولر گازی بدون کانال

نحوه کار کولر گازی بدون کانال

باید بدانید که کولرهای گازی بدون کانال نوعی از سیستم‌های تهویه هوا هستند و عملکرد سرمایشی آنها مانند کولرهای گازی اسپلیت است. کولرهای گازی بدون کانال برای تولید هوای خنک از مبرد یا ماده خنک کننده استفاده می‌کند. مبرد ماده‌ی سیالی است که وظیفه‌ی اصلی انتقال حرارت را به عهده دارد و نقش مهمی ‌در عملکرد سرمایشی کولر‌های گازی ایفا می‌کند. مبرد با گرفتن حرارت از هوای گرم محیط داخل ساختمان باعث خنک شدن هوا می‌شود.

همانطور که از اسم آنها پیدا است، تفاوت اصلی کولرهای گازی بدون کانال با دیگر سیستم‌های تهویه هوا این است که برای به کارگیری و بهره‌مندی از اثر سرمایشی این کولرها نیازی به سیستم کانال کشی نخواهید داشت. به این ترتیب به راحتی می‌توانید هوای خنک مورد نیاز خود را با استفاده از کولرهای گازی بدون کانال تامین کنید. کولرهای گازی بدون کانال دارای دستگاه‌های کنترل کننده هوا هستند و با استفاده از لوله‌های مربوط به تخلیه میعانات هوای خنک مورد نیاز شما را تولید خواهند کرد.

مزیت‌های به کارگیری کولر گازی بدون کانال

 

مزیت‌های به کارگیری کولر گازی بدون کانال

مزیت‌های به کارگیری کولر گازی بدون کانال

 

کولرهای گازی بدون کانال دارای مزیت‌هایی هستند که موجب شده است کاربران بسیاری برای تامین سرمایش مورد نیاز خود از این سیستم‌های سرمایشی بهره بگیرند. در این قسمت شما را با مزیت‌های به کارگیری کولر‌های گازی بدون کانال آشنا خواهیم کرد.

کولر گازی بدون کانال مناسب فضاهای کوچک است

یکی از مزیت‌های کولر‌های گازی بدون کانال این است که برای تامین سرمایش در آن دسته از ساختمان‌های تجاری که دارای‌های فضای کوچکی هستند، سیستم‌های سرمایشی بسیار ایده آلی به شمار می‌آیند. به خصوص در آن دسته از ساختمان‌هایی که امکان ایجاد سیستم کانال کشی در آنها وجود ندارد، به کار گیری کولرهای گازی بدون کانال می‌تواند یک روش سرمایشی خوب و بدون دردسر باشد. با توجه به عدم نیاز این کولر‌ها به کانال، نحوه نصب آنها نیز بسیار راحت‌تر از دیگر سیستم‌های تهویه هوا است. در صورتی که بخواهید برای تامین سرمایش ساختمان مورد نظر خود از کولرهایی استفاده کنید که به سیستم کانال کشی نیاز دارند، باید نسبت به ایجاد سیستم کانال در ساختمان خود اقدام کنید که این کار نیازمند صرف هزینه و زمان خواهد بود. در صورتی که به راحتی می‌توانید کولرهای گازی بدون کانال را نصب کرده و از اثر سرمایشی آنها بهره‌مند شوید و در هزینه‌های نصب نیز صرفه‌جویی به عمل بیاورید.

 

نصب کولر گازی بدون کانال

نصب کولر گازی بدون کانال

عدم نیاز به کانال و نصب آسان

از دیگر مزیت‌های استفاده از کولرهای گازی بدون کانال این است که دردسر‌های مربوط به سیستم کانال کشی را نخواهید داشت. همان طور که می‌دانید سیستم کانال کشی اهمیت بسیاری در نحوه توزیع هوای خنک شده توسط کولر دارد. در صورت معیوب بودن سیستم کانال کشی، نخواهید توانست هوای خنک مورد نیاز خود را به خوبی تامین کنید. به عنوان مثال در صورتی که شکاف یا سوراخ شدگی در کانال وجود داشته باشد، حجم زیادی از هوای خنک شده توسط کولر از طریق شکاف‌ها و درزهای موجود در کانال اتلاف شده و به این ترتیب سیستم سرمایشی نخواهد توانست به خوبی هوای محیط مورد نظر شما را خنک کند.

عدم نیاز به نظافت سیستم کانال کشی

از طرف دیگر لازم است که هر از چند گاهی نسبت به نظافت سیستم کانال کشی اقدام کنید. چراکه وجود هر گونه آلودگی یا گرد و غبار موجب می‌شود که آلودگی‌ها همراه با جریان هوای خنک وارد محیط داخلی ساختمان شده و باعث ایجاد آلرژی و بیماری‌های بسیاری گردند. باید بدانید که تمیز و سالم بودن سیستم کانال کشی نقش بسیار مهمی ‌در توزیع مناسب هوای خنک دارد. در حالی که با استفاده از کولرهای گازی بدون کانال این مشکلات را تجربه نخواهید کرد و مجبور به پرداخت هزینه‌های نگهداری یا نظافت و تعمیر سیستم کانال کشی نخواهید بود.

کم مصرف بودن کولر گازی بدون کانال و عملکرد سرمایشی مطلوب آنها

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم کولرهای گازی بدون کانال کم مصرف بودن و عملکرد سرمایشی خوب آنها است. کولرهای گازی بدون کانال دارای قدرت سرمایشی خوبی هستند و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید با استفاده از آن‌ها دمای هوای محیط مورد نظر خود را کاهش داده و آن را به درجه مطلوب برسانید. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از کولرهای گازی بدون کانال، محیط بسیار مناسبی را برای زندگی یا انجام فعالیت کاری فراهم کنید. باید اضافه کرد که در محیط‌های تجاری تامین سرمایش علاوه بر اینکه اهمیت بسیاری دارد، هزینه‌بر است و استفاده از سیستم‌های سرمایشی کم مصرف در این ساختمان‌ها پیشنهاد می‌شود. با استفاده از کولرهای گازی بدون کانال می‌توان علاوه بر تامین سرمایش مناسب با مصرف انرژی کمتری دمای هوای محیط مورد نظر را خنک کرد. باید اضافه کرد که کاهش میزان مصرف انرژی به معنای کاهش هزینه‌های سرمایشی است. از طرف دیگر کولرهای گازی بدون کانال دارای ظاهر زیبایی هستند و می‌توان در ساختمان‌هایی با چیدمان‌ها و دکوراسیون‌های مختلف از آنها استفاده کرد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولر کارگاهی و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید و کولر مناسب برای خود را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: iernaair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما