کولر بزرگ آبی : آشنایی با شیوه‌ی سرمایش و کاربردهای کولر بزرگ آبی

معروف ترین مارک کولر صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی کرمان
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر بزرگ آبی

کولر بزرگ آبی

کولر بزرگ آبی نوعی از سیستم سرمایشی است که برای خنک کردن و تهویه‌ی هوای ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شود. کولر صنعتی علاوه بر کاهش دما باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می‌گردد. کولر بزرگ آبی با روش تبخیر آب باعث کاهش دمای محیط می‌شود. این نوع کولر هوای گرم را از محیط بیرونی گرفته و با عبور دادن آن از پدهای سرمایشی مرطوب باعث کاهش درجه‌ی دما و افزایش رطوبت محیط می‌شود. یکی از مزیت‌های به کارگیری کولر بزرگ آبی در ساختمان‌هایی که در مناطق گرم و خشک قرار گرفته‌اند، تعدیل رطوبت و افزایش کیفیت هوا است.  کولر بزرگ آبی قدرت سرمایشی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در انواع ساختمان‌های صنعتی دارای کاربردهای فراوانی است. کولر بزرگ آبی صنعتی یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی پرقدرت و پرکاربرد به شمار می‌آید.  در ادامه‌ی مطلب شما را با کولر بزرگ آبی و نحوه‌ی سرمایش آن آشنا خواهیم کرد. مطالعه و بررسی  ویژگی‌های سیستم سرمایشی باعث می‌شود که هنگام خرید کولر بتوانید انتخاب مناسبی انجام دهید. انتخاب و به کارگیری سیستم سرمایشی و تهویه هوای مناسب نقش مهمی در پیشبرد فرآیندهای صنعتی و تجاری دارد. علاوه بر این، انتخاب کولر مناسب باعث کاهش میزان مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان می‌شود.

 شیوه‌ی کار کولر آبی بزرگ

کولر بزرگ آبی

 به طور کلی کولرهای آبی از دو عامل آب و هوا برای کاهش دمای محیط استفاده می‌کنند. کولر آبی هوای گرم بیرون را جذب کرده و سپس  آن را از پد سرمایشی مرطوب عبور می‌دهد. برخورد هوای گرم و پدهای سرمایشی مرطوب باعث تبخیر آب و کاهش دمای هوا می‌شود. به منظور افزایش اثر سرمایشی کولر آبی می‌توان از پدهای سلولزی استفاده کرد. پدهای سلولزی رطوبت بیشتری به خود جذب می‌کنند و در مقایسه با پدهای پوشالی دوام و کیفیت بالاتری دارند. به همین دلیل برای سرمایش مکان‌های صنعتی بهتر است از کولر آبی بزرگی که دارای پد سرمایشی سلولوزی است، استفاده کرد. کولرهای آبی مجهز به یک فن دمنده هستند که هوای خنک شده توسط کولر را با قدرت و سرعت بیشتری در محیط توزیع می‌کند. وجود فن در دستگاه کولر باعث می‌شود که هوای خنک به صورت یکنواخت در تمامی قسمت‌های ساختمان جریان پیدا کند. کولر آبی بزرگ را می‌توان به صورت مستقیم نصب کرده و از اثر سرمایشی آن بهره برد. به منظور انتقال هوای خنک به اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف ساختمان می‌توان از سیستم کانال کشی نیز استفاده کرد.

 یکی دیگر از مزایای کولر آبی این است که به تهویه هوای محیط و پاکسازی فضای داخلی ساختمان از انواع آلودگی‌ها کمک بسیاری می‌کند. بر خلاف سیستم‌های تهویه‌ی هوا که هوای داخل ساختمان را به صورت مکرر بازیافت کرده و خنک می‌کنند، کولرهای آبی هوای تازه‌ی بیرون را خنک کرده و به داخل ساختمان انتقال می‌دهند. این امر باعث می‌شود که هوای داخل ساختمان همواره پاک و تازه باشد. به همین دلیل کولر آبی برای سلامتی انسان نیز مفید است. به کارگیری کولرهای آبی باعث رفع انواع حساسیت و آلرژی، کاهش مشکلات تنفسی، و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود.

بیشتر مکان‌های صنعتی به دلیل به کارگیری  ابزارها و ماشین‌های صنعتی با مشکل آلودگی هوای داخلی ساختمان رو به رو هستند. وجود گازهای سمی و مواد شیمیایی علاوه بر به خطر انداختن سلامتی کارکنان و افراد حاضر در ساختمان، باعث بروز مشکلات بسیاری برای دستگاه‌های صنعتی و کاهش عمر مفید آن‌ها می‌شود. یکی از روش‌های کاهش آلودگی در ساختمان‌های صنعتی استفاده از کولر آبی بزرگ است. کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن و تعدیل هوا، از میزان آلودگی فضای داخلی ساختمان کاسته و محیط مناسبی را برای کار و پیشبرد اهداف صنعتی و تولیدی فراهم می‌کنند. هوای پاک بیرون همواره  در داخل ساختمان جریان پیدا می‌کند و فن موجود در دستگاه  کولر آبی  باعث دور شدن آلودگی، دود، گرد و غبار، و ذرات معلق در هوا می‌شود.

کاربردهای کولر بزرگ آبی

کاربردهای کولر آبی در صنعت

کولرهای بزرگ آبی که با عنوان کولرهای آبی صنعتی نیز شناخته می‌شوند، در مقایسه با کولرهای آبی خانگی اندازه و قدرت سرمایشی بسیار بالاتری دارند. این کولرها برای خنک کردن و تهویه هوای ساختمان‌های بزرگ صنعتی مناسب هستند. کولرهای بزرگ آبی در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که در منطقه‌‌ای گرم و خشک قرار دارند یکی از ایده‌آل‌ترین انواع سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آیند. در مناطق گرم و خشک میزان رطوبت هوا به صورت طبیعی پایین است. کولر آبی با افزایش رطوبت هوا و خنک کردن آن فضای مناسب و مطبوعی را برای پیشبرد اهداف کاری و صنعتی فراهم می‌کند.

کولر بزرگ آبی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی است. از کولر آبی بزرگ می‌توان برای خنک کردن سالن کارخانه‌ها مانند کارخانه‌های نساجی و کاغذ سازی، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، پارکینگ‌ها، انباری‌های بزرگ صنعتی، لابراتورها، باشگاه‌های ورزشی، مساجد، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، سالن‌های نمایش و سالن‌های بزرگ مخصوص برگزاری مراسم، و … استفاده کرد. یکی از مزایای کولرهای آبی این است که در فضای باز نیز می‌توان از اثر سرمایشی آ‌ن‌ها بهره برد. برای مثال در عرشه‌ی کشتی، سکوهای بارگیری، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، و هنگام برگزاری مراسم در فضای آزاد، می‌توان از هوای خنک و مطبوع تولید شده توسط کولر آبی بهره برد.

کولرهای آبی اثر سرمایشی بسیار خوبی در مناطق گرم و خشک دارند. اما باید به این نکته توجه کرد که کارایی کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب کاهش می‌یابد. برای مثال به کارگیری کولر آبی در مناطق گرم و مرطوب ساحلی تاثیر چندانی نخواهد داشت. رطوبت بالای هوا باعث کاهش بازده سرمایشی کولر آبی می‌شود. در واقع هرچه هوا گرم‌تر و خشک‌تر باشد، کولر آبی عملکرد سرمایشی بهتری خواهد داشت.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرهای آبی و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. شما می‌توانید با کارشناسان فروش محصولات مشاوره کرده و اطلاعات لازم جهت انتخاب و خرید کولر مناسب را دریافت نمایید. برای مثال قبل از خرید کولر باید به اندازه و قدرت سرمایشی آن توجه کنید. کولری که انتخاب می‌کنید باید مناسب با مساحت و شرایط ساختمان مورد نظر باشد. قدرت سرمایشی کولر باید به اندازه‌ای باشد که توانایی تهویه و خنک کردن مناسب فضای مورد نظر شما را داشته باشد. انتخاب سیستم سرمایشی مناسب علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان‌های صنعتی، روند تولیدی و صنعتی را بهبود می‌بخشد.

منبع: condair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما