آشنایی با مهم‌ترین کاربردهای کولر آبی فضای باز

تعمیر فن
بررسی رایج‌ترین مشکلات به وجود آمده در فن کولرها به همراه آمورش تعمیر فن
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹
انواع سیستم سرمایشی
انواع سیستم سرمایشی : آشنایی با انواع کولرها و ویژگی‌های آنها
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹
کولر آبی فضای باز

کولر آبی فضای باز

همانطور که از اسم آن پیدا است، کولر آبی فضای باز برای تامین سرمایش و توزیع هوای خنک در فضای باز به کار برده می‌شود. این کولر یکی از انواع کولرهای آبی به شمار می‌آید و روش کار آن مانند دیگر سیستم‌های سرمایشی آبی است.  کولرهای آبی از 2 عامل طبیعی، یعنی هوا و آب برای خنک کردن محیط اطراف خود استفاده می‌کنند. در این نوع کولرها هوای گرم بیرون از پدهای سرمایشی مرطوب کولر عبور داده می‌شود. در طی این فرایند، هوا گرمای خود را از دست داده و دمای آن کاهش پیدا می‌کند. کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن محیط اطراف خود باعث افزایش رطوبت موجود در هوا می‌شوند و به همین دلیل به کارگیری این نوع کولرها در مناطق گرم و خشک بسیار رایج و پرکاربرد است.

کولر آبی فضای باز

کولر آبی فضای باز

استفاده از کولر آبی فضای باز در فصل‌‎های گرم 

با گرم شدن هوا افراد دوست دارند که اوقات فراغت خود را در طبیعت و فضای باز بگذرانند، اما ممکن است گاهی گرمای بیش از اندازه برای افراد آزار دهنده باشد. برای رفع این مشکل می‌توان از اثر سرمایشی کولر آبی فضای باز بهره برد. کولر آبی فضای باز را می‌توانید در فصل‌های گرم در بیشتر محیط‌های تجاری که دارای فضای باز هستند، مشاهده کنید. عملکرد سرمایشی بالا و در عین حال مصرف پایین انرژی توسط کولر آبی فضای باز باعث می‌شود که این کولر در محیط‌های تجاری کاربردهای فراوانی داشته باشد. در این متن به معرفی 3  کاربرد کولر آبی فضای باز در محیط‌های تجاری خواهیم پرداخت.

کاربردهای کولر آبی فضای باز

 

کاربردهای کولر آبی فضای باز

کاربردهای کولر آبی فضای باز

به کارگیری کولرهای آبی در محیط‌های تجاری یک روش مقرون به صرفه و موثر در تامین سرمایش به شمار می‌آید. کولر آبی فضای باز می‌تواند با مصرف کمترین مقدار انرژی بازده بالایی داشته باشد و نیازهای سرمایشی محیط‌های تجاری را به خوبی تامین کند. در ادامه‌ی مطلب به شما را با چند کاربرد مهم کولرآبی فضای باز آشنا خواهیم کرد.

کاربرد کولر آبی فضای باز در فستیوال‌های خیابانی

با افزایش دمای هوا به صورت طبیعی در فصل تابستان هوای گرم بیش از اندازه می‌تواند لذت بهره مندی از هوای آزاد و حضور در فضای باز را برای افراد از بین ببرد. فصل تابستان، فصل برگزاری مراسم و جشنواره‌های گوناگون در فضای باز است. برای تامین رفاه و آسایش شرکت کنندگان در این مراسم می‌توان از اثر سرمایشی کولر آبی فضای باز بهره برد. در واقع هر چه هوا گرم‌تر و خشک‌تر باشد، کولر آبی اثر سرمایشی بهتری خواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از کولر آبی هوای خنک و مطبوعی را در محیط اطراف خود ایجاد کنید.

کاربرد کولر آبی فضای باز در هنگام برگزاری کنسرت‌ها در فضای باز

یکی از سرگرمی‌های محبوب مردم در فصل تابستان شرکت در کنسرت‌ها یا مراسم‌های برگزار شده در فضای باز مانند جشن و عروسی است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که تجمع بیش از اندازه‌ی افراد در محل برگزاری کنسرت یا مراسم، می‌‌تواند باعث گرم شدن بیش از اندازه و کاهش کیفیت هوا شود. در این مواقع اغلب گرم شدن طبیعی هوا در تابستان مشکل را دو چندان می‌کند. برای حل کردن این مشکل می‌توان از کولرهای آبی فضای باز که قدرت سرمایشی بالای دارند، استفاده کرد و محیط خنک و مناسبی را برای تجمع تعداد زیادی از مردم فراهم نمود. به کارگیری کولر آبی در این مواقع به کاهش دمای هوا و ایجاد جریان هوای خنک کمک بسیاری می‌کند.

کاربرد کولر آبی فضای باز در ساختمان‌های تجاری

 

کاربرد کولر آبی فضای باز

کاربرد کولر آبی فضای باز

همان‌طور که می‌دانید در ساختمان‌های تجاری، تامین رفاه و آسایش مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از مراکز تفریحی و تجاری دارای فضای باز هستند و لازم است که در روزهای گرم سال امکانات لازم برای تامین سرمایش مناسب این فضاها را داشته باشند. برای مثال در فضای باز هتل‌ها و سواحل استخرها، عرشه‌ی کشتی‌های تفریحی، بالکن‌ها و … برای خنک کردن هوا و تامین محیطی مناسب برای تفریح و استراحت از اثر سرمایشی کولرهای آبی فضای باز بهره برده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که کولرهای آبی به دلیل مزیت‌های زیادی که داند، یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی در محیط‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند.

کاربرد کولر آبی فضای باز در رستوران‌ها و هتل‌ها

همانطور که می‌دانید برخی از رستوران‌ها و هتل‌ها دارای فضای باز مانند پاسیوها هستند که در فصل‌های گرم سال به ارائه‌ی خدمات در این قسمت‌ها از ساختمان خود به ارائه‌ی خدمات به مشتریان خود می‌پردازند. گرمای بیش از اندازه می‌تواند باعث رنجش مشتری‌ها در این گونه فضاها شود. بنابراین لازم است که امکانات و خدمات لازم برای تامین تهویه و هوای خنک در این گونه قسمت‌ها تهیه گردد. بیشتر مالکان و صاحبان رستوران‌ها و هتل‌ها به کارگیری کولر آبی برای تامین سرمایش فضای باز ساختمان خود را یک روش ایده‌آل و مقرون به صرفه می‌دانند. به همین دلیل به کارگیری کولرهای آبی در رستوران‌ها و هتل‌ها و ساختمان‌های ارائه دهنده‌ی خدمات گردشگری بسیار رایج است.

کاربرد کولر آبی فضای باز هنگام مسافرت

یکی از سرگرمی‌های محبوب برای بیشتر افراد رفتن به مسافرت و کمپینگ در فصل تابستان است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که به جای اقامت در هتل در طبیعت چادر بزنند و از زیبایی‌های فضای باز لذت ببرند. اما شرط لازم برای لذت بردن از فضای باز این است که بتوانید شرایط مناسبی را برای خود و همراهان‌تان ایجاد کنید. در این گونه مواقع می‌توانید برای جلوگیری از گرمازدگی و تامین هوای خنک و پاک از کولرهای آبی قابل حمل استفاده کنید. یکی از مزیت‌های به کارگیری کولرهای آبی قابل حمل این است که این نوع کولرها روش استفاده‌ی ساده و آسانی دارند. کولرهای آبی قابل حمل دارای دسته و چرخ‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آنها را برای کاربران فراهم می‌کنند. همچنین کولرهای آبی قابل حمل دارای وزن سبک‌تری هستند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی این کولرها را از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و از اثر سرمایشی آن بهره مند شوید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: sylvane

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما