آشنایی با کولر آبی رومیزی و مزیت‌های آن

کمپرسور کولر صنعتی
آشنایی با انواع کمپرسور کولر صنعتی و روش‌های افزایش بازده آن
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹
انواع فن قابل حمل
انواع فن قابل حمل: معرفی پرکاربردترین فن‌های قابل حمل
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹
کولر آبی رومیزی

کولر آبی رومیزی

کولر آبی رومیزی نوعی از کولرهای آبی قابل حمل به شمار می‌آید. کولر آبی رومیزی نیز مانند دیگر کولرهای آبی از روش تبخیر آب برای خنک کردن هوای اطراف خود استفاده می‌کند. این کولر از 2 عامل طبیعی، یعنی هوا و آب برای کاهش دمای محیط مورد نظر بهره می‌برد. یکی از مزیت‌های کولر آبی رومیزی این است که شیوه‌ی به کارگیری آن بسیار آسان است. این کولرها دارای محفظه‌ی آب هستند. بنابراین ابتدا باید محفظه‌ی آب کولر را به اندازه‌ی کافی با آب پر کنید. سپس باید کولر را به منبع انرژی برق متصل کرده و دکمه‌ی روشن آن را بزنید. پس از اینکه آب جذب فیلترها و پدهای سرمایشی کولر آبی شود، فرآیند تبخیر آب شروع شده و کولر خنک کردن هوای محیط اطراف خود را آغاز می‌کند. در این مرحله آب از پدهای سرمایشی عبور کرده و گرمای هوا موجب تبخیر آب می‌شود. طی این فرایند هوا گرمای خود را از دست داده و خنک می‌شود. کولر آبی رومیزی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش رطوبت محیط اطراف خود می‌شود. بنابراین کولر آبی هوای خنک و مطبوعی را تولید می‌کند و باعث تامین رفاه و آسایش کاربران می‌گردد.

 

کولر آبی رومیزی

کولر آبی رومیزی

کولر آبی رومیزی را می‌توان به عنوان یک کولر شخصی در محل کار یا  اتاق شخصی استفاده کرد. اگر قصد دارید که تنها محیط اطراف خود را خیلی ساده و بدون دردسر خنک کنید، می‌توانید از عملکرد سرمایشی عالی و سریع کولر آبی رومیزی بهره ببرید. در این مطلب شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای کولر آبی رومیزی و مزیت‌های به کارگیری آن آشنا خواهیم کرد. مطالعه‌ی این مطلب اطلاعات مفیدی را در مورد این نوع  کولر قابل حمل در اختیار شما قرار می‌دهد.

آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای کولر آبی رومیزی

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که کولر آبی رومیزی برای خنک کردن یک اتاق بزرگ و محیط‌های بزرگ تجاری مناسب نیست و این کولر قدرت سرمایشی کافی برای خنک کردن محیط‌هایی با مساحت بزرگ را ندارد. با این حال بعضی از کولرهای آبی رومیزی دارای قدرت سرمایشی بالایی هستند و می‌توانند یک فضای بسته را تا حدودی خنک کنند. با این حال نمی‌توان از کولر آبی رومیزی به عنوان سیستم سرمایشی اصلی در یک ساختمان استفاده کرد. کولر آبی رومیزی بیشتر به‌ عنوان یک کولر شخصی به کار می‌رود. همانطور که از اسم آن پیدا است، این نوع کولر بیشتر روی میز و سطوح صاف قرار داده می‌شود و اثر سرمایشی آن محدوده‌ی اطراف خود را در بر می‌گیرد.

کاربردهای کولر آبی رومیزی

کاربردهای کولر آبی رومیزی

مزیت‌های کولر آبی رومیزی

یکی از مزیت‌های به کارگیری کولر آبی رومیزی این است که این کولر علاوه بر خنک کردن هوای اطراف خود باعث افزایش میزان رطوبت می‌شود. هوای خنک و مرطوب تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی انسان دارد و از ابتلا به انواع آلرژی‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین کولر با ایجاد جریان هوای خنک باعث دور شدن آلودگی هوا و گرد و غبار از محیط اطراف شما می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که کولرهای آبی نقش مثبتی در سلامتی انسان دارند و به کارگیری آنها موجب بهبود شرایط تنفسی می‌شود.

کولر آبی رومیزی از مواد شیمیایی و مضر برای خنک کردن محیط اطراف خود استفاده نمی‌کند، بنابراین موجب انتشار گازهای سمی و خطرناک در محیط نمی‌گردد. همچنین باید اضافه کرد که کولرهای آبی از انواع سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. این کولرها از عوامل طبیعی برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند.

کاربردهای کولر آبی رومیزی

کاربردهای کولر آبی رومیزی

 

جابجایی آسان

یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای آبی رومیزی این است که شیوه‌ی به کارگیری و حمل و نقل بسیار آسانی دارند. شما می‌توانید به راحتی کولر را با خود از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا کرده و در محل مورد نیاز از اثر سرمایشی آن بهره مند شوید. برخی از کولرهای آبی رومیزی دارای این امکان هستند که بتوان آنها را به وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر وصل کرد. اگر کولری که انتخاب می‌کنید دارای امکان شارژ شدن باشد، می‌توانید آن را در اتومبیل یا مکان‌هایی که دسترسی به سیم کشی برق امکان پذیر نیست نیز به کار ببرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کولرهای آبی کم مصرف بودن آنها است که موجب می‌شود کاربران بسیاری از آنها استفاده کنند و کاربردهای بسیاری در ساختمان‌ها و محیط‌های مختلف داشته باشد. این نوع کولرهای آبی رومیزی نیز کم مصرف هستند و برای به کارگیری آنها نیازی به مصرف زیاد انرژی نخواهید داشت. بنابراین با شارژ کردن آنها می‌توانید به مدت طولانی از اثر سرمایشی آن بهره ببرید

قبل از خرید کولر آبی رومیزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از نکاتی که  قبل از خرید کولر آبی رومیزی باید به آن توجه نمایید این است که دقت کنید کولری که انتخاب می‌کنید سر و صدای زیادی تولید نکند. کولرهای آبی دارای فنی هستند که وظیفه‌ی توزیع هوای خنک شده را در محیط اطراف دارد. فن با ایجاد جریان هوا باعث توزیع سریع‌تر و بهتر هوای خنک در محیط اطراف می‌شود. اما برخی از آنها موقع کار صدای زیادی تولید می‌کنند و این ممکن است در محل کار آزار دهنده باشد. بنابراین دقت کنید کولر کم صدایی را انتخاب نمایید.

نگهداری کولر آبی رومیزی

برای این که بتوانید عملکرد سرمایش کولر خود را افزایش دهید، باید به نکات مهم در مورد نگهداری و نحوه‌ی به کارگیری آنها دقت کنید. برای اینکه کولر آبی عملکرد سرمایشی خوبی داشته باشد، بهتر است بعد از روشن کردن کولر از وجود آب کافی در محفظه‌ی آب آن اطمینان حاصل پیدا کنید و مطمئن شوید که پدهای سرمایشی کولر به اندازه‌ی کافی مرطوب شده‌اند. بهتر است چند دقیقه قبل از روشن کردن موتور کولر پمپ آب آن را روشن کنید تا پدهای سرمایشی به خوبی مرطوب شوند. در این صورت کولر هوای خنک و بسیار با کیفیتی را تولید خواهد کرد. بهتر است از چند گاهی پدهای سرمایشی کولر خود را بررسی کنید و در صورت وجود آلودگی اقدام به تمیز کردن آنها نمایید. مراقبت و نگهداری مناسب کولر و نظافت قطعات آن نقش بسیار مهمی در کیفیت هوای تولید شده توسط کولر خواهد داشت.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: bestbuy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما