مهم‌ترین نکاتی که در مورد خرید و قیمت کولر آبی باید بدانید

زمان نظافت کانال کولر
زمان نظافت کانال کولر : چه زمانی باید سیستم کانال کشی کولر را تمیز کرد؟
آذر ۱۲, ۱۳۹۹
عملکرد ‌‌کولرآبی قابل حمل
کاربردی‌ترین روش‌های بهبود عملکرد کولر آبی قابل حمل
آذر ۳۰, ۱۳۹۹
قیمت کولر آبی

قیمت کولر آبی

قیمت کولر آبی یکی از فاکتورهایی است که برای کاربران و خریداران اهمیت بالایی دارد. بیشتر کاربران دوست دارند که سیستم سرمایشی را انتخاب کنند که قیمت مناسبی داشته باشد و در عین حال بتواند نیازهای سرمایشی آنها را به خوبی تامین کنند. پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی به کار رفته در بیشتر محیط‌ها‌ی مختلف تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی کولرهای آبی و کولرهای گازی هستند. باید به این نکته اشاره کرد که با استفاده از کولرهای گازی می‌توان دمای هوا را در مدت زمان کوتاهی به اندازه‌ی دلخواه کاهش داد و به درجه‌ی مطلوب مورد نظر رساند.

مقایسه قیمت کولر آبی و کولر گازی

در عین حال باید گفت که قیمت خرید کولر گازی به طور معمول گران‌تر از قیمت کولر آبی است. کولرهای گازی علاوه بر اینکه قیمت خرید بالایی دارند هزینه‌ی به کارگیری آنها نیز گران‌تر است. کولرهای گازی در مقایسه با کولرهای آبی انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. در حالی که کولرهای آبی دارای نکات مثبت بسیاری هستند و قیمت خرید و به کارگیری آنها نیز ارزان‌تر است. به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از کولرهای آبی به معنای صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی خواهد بود. با توجه به اهمیتی که قیمت خرید سیستم سرمایشی برای کاربران دارد، در این نوشته به بررسی قیمت کولر آبی در مقایسه با کیفیت و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت. در صورتی که می‌خواهید کولری با قیمت مناسب و کارایی خوب خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که نکات مورد بررسی قرار داده شده در این نوشته را به دقت دنبال کنید.

قیمت کولر آبی

قیمت کولر آبی

خرید کولر آبی ارزان

باید به این نکته توجه کرد که مقرون به صرفه بودن به کارگیری کولر آبی به این معنا نیست که شما بخواهید کولر ارزانی را خریداری کنید. همانطور که گفته شد کولرهای آبی دارای قیمت خرید مناسبی هستند و بنابراین شما با پرداخت هزینه کمتری می‌توانید مسئله‌ی سرمایش مورد نیاز خود را به راحتی حل کنید. از طرف دیگر امروزه کولرهای آبی دارای تنوع بسیاری هستند و توسط شرکت‌ها‌ و کارخانه‌ها‌ی سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی در انواع و مدل‌های مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.

تنوع بالای کولر آبی و لزوم انتخاب صحیح متناسب با نیازتان

هر کدام از انواع کولرهای آبی با توجه به کیفیت، برند، اندازه، توان سرمایشی، جنس قطعات به کار رفته در ساخت کولر و… قیمت خرید متفاوتی دارند. بنابراین با مراجعه به بازار فروش کولر آبی متوجه خواهید شد که گزینه‌های بسیاری رو به روی خود دارید. شما می‌توانید کولری را انتخاب کنید که ارزان‌تر از بقیه کولرها باشد. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که قیمت کولر آبی باید مناسب با کیفیت و ویژگی‌های آن باشد و بتواند هوای خنک کافی را تولید کند. ممکن است با خرید یک کولر ارزان، قادر به تامین سرمایش مورد نظر خود نشوید و از طرف دیگر متحمل پرداخت هزینه‌های جانبی دیگر که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد، شوید.

کولر آبی

کولر آبی

هنگام خرید کولر آبی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

هنگامی ‌که اقدام به خرید سیستم سرمایشی می‌کنید قیمت خرید کولر آبی تنها فاکتوری نیست که باید به آن توجه داشته باشید. مقرون به صرفه بودن کولر آبی به معنای ارزان بودن قیمت خرید آن نیست. بلکه باید ویژگی‌های دیگر کولر را نیز در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید کولر آبی باید به آن توجه کنید میزان مصرف انرژی برق آن است. میزان مصرف انرژی کولر آبی با گذشت زمان نشان می‌دهد که استفاده از کولر آبی تا چه اندازه مقرون به صرفه خواهد بود. همانطور که گفته شد کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا و کولرهای گازی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. با این حال خرید و به کارگیری دستگاه کولر آبی که قیمت خرید ارزان‌تری دارد اما انرژی زیادی مصرف می‌کند، مقرون به صرفه نخواهد بود. با گذشت زمان هزینه میزان مصرف انرژی بالاتر از هزینه خرید قیمت کولر آبی خواهد شد و این امر موجب می‌شود که هزینه‌های به کارگیری کولر بیشتر از قیمت خرید آن باشد.

تناسب قیمت خرید کولر با هزینه نگهداری آن

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کولر باید به آن توجه کرد این است که قیمت کولر آبی در مقایسه با هزینه نگهداری آن متناسب باشد. برخی از کولرهای آبی دارای قیمت ارزان‌تری هستند. در حالی که برای تولید هوای خنک مورد نیاز باید زمان و هزینه بیشتری را صرف نگهداری آنها بکنید. در صورتی که اگر قیمت کولر آبی کمی ‌بالاتر بوده ولی نگهداری آن سخت نباشد، به کارگیری آن مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

قطعات کولر آبی

قطعات کولر آبی

 

ارجحیت کولر گازی باکیفیت و با قیمت بالاتر به کولر گازی ارزان بی کیفیت

همچنین باید در نظر بگیرید که قیمت کولر آبی می‌تواند به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آن نیز بستگی داشته باشد. معمولاً کولرهایی که دارای کیفیت بالایی هستند و در ساخت آنها از قطعات با دوام استفاده شده است در مقایسه با کولرهای بی کیفیت قیمت خرید بیشتری خواهند داشت. باید به این نکته توجه کرد که خرید کولر بی‌کیفیت منجر به خرابی‌های متعدد و مکرر قطعات آن خواهد شد. بنابراین کاربران مجبور خواهند شد که هزینه بالایی را صرف تعمیر یا تعویض قطعات معیوب آن بکنند. در حالی که اگر قیمت کولر آبی کمی ‌گران‌تر باشد، اما دوام بالایی داشته باشد نیازی به پرداخت هزینه‌های تعمیر در آینده نخواهید داشت و خواهید توانست بدون دردسر از اثر سرمایشی کولر آبی خود بهره‌مند شوید. از طرف دیگر خرابی کولر در روزهای گرم تابستان آسایش و رفاه افراد حاضر در ساختمان را مختل خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است که در همان ابتدا اقدام به خرید کولر با دوام و با کیفیت بالا بکنید.

کولر آبی بزرگ

کولر آبی بزرگ

 

کولر آبی کم مصرف در چه مکان‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟

انتخاب کولر گازی مناسب براساس اندازه و توان سرمایشی

با توجه به متفاوت بودن شرایط و نیازهای سرمایشی در محیط‌های گوناگون، کولرهای آبی در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. اندازه و توان سرمایشی نیز روی قیمت کولر آبی تاثیر خواهد داشت. به طور معمول هر چقدر که کولر آبی اندازه‌ی بزرگ‌تری داشته باشد و توان سرمایشی آن بیشتر باشد، قیمت‌ خرید آن بالاتر خواهد بود. هنگام خرید کولر آبی باید دقت کنید که اندازه و توان سرمایشی آن متناسب با شرایط ساختمان و محیطی باشد که قصد به‌ کارگیری کولر در آن را دارید.

پد سلولزی

پد سلولزی

 

کولرهای آبی با کیفیت، طول عمر مفید بیشتری نیز خواهند داشت. به این ترتیب کاربران خواهند توانست مدت زمان بیشتری از دستگاه کولر آبی خود استفاده کرده و هوای خنک مورد نیاز خود را به خوبی تامین کنند. بنابراین هنگام خرید کولر حتماً به کیفیت آن، جنس قطعات به کار رفته در ساخت کولر مانند فن، پدهای سرمایشی، بدنه و قطعات مقاوم در برابر رطوبت و… دقت کنید. به عنوان مثال در ساخت بیشتر کولرهای آبی تجاری و صنعتی از فن‌های فلزی و با دوام استفاده می‌شود. در حالی که کولرهای آبی ارزان دارای فن‌های پلاستیکی بی کیفیت هستند. باید گفت که فن نقش بسیار مهمی‌ در توزیع مناسب هوای خنک شده توسط کولر آبی در محیط اطراف دارد و کمک بسیاری به انتقال سریع و یکنواخت هوای خنک به قسمت‌های مختلف ساختمان می‌کند. عدم عملکرد مناسب فن در کولر آبی بازده سرمایشی کولر را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. پدهای سرمایشی به کار رفته در ساخت کولرهای آبی نیز نقش بسیار مهمی ‌در عملکرد سرمایشی آن ایفا می‌کنند.

مقایسه انواع پدهای به کار رفته در کولرها

امروزه در ساخت کولرهای آبی تجاری و صنعتی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی این قابلیت را دارند که مدت زمان بیشتری رطوبت را در خود نگه دارند. به همین دلیل باعث می‌شوند که بازده سرمایشی کولر آبی تا اندازه چشمگیری افزایش پیدا کند. باید گفت که قیمت خرید پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه باف پدهای سرمایشی پوشالی گران‌تر است. اما باید به این نکته توجه کرد که به کارگیری فن‌های سرمایشی سلولزی باعث کاهش میزان مصرف انرژی توسط کولر آبی و افزایش بازده آن می‌گردد. بنابراین با به کارگیری پدهای سرمایشی سلولزی می‌توان باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در کولرهای آبی شد. از طرف دیگر پدهای سرمایشی سلولوزی در مقایسه با پد‌ی سرمایشی پوشالی به مراقبت و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند و کاربران زمان و هزینه بسیار کمتری را صرف نگهداری و نظافت آنها می‌کنند. باید اضافه کرد که پدهای سرمایشی پوشالی دارای طول عمر بالایی هستند و نیازی به تعویض مکرر آنها نخواهید داشت.

شما می‌توانید به مدت طولانی‌تری از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده کنید و نیازی به پرداخت هزینه برای خرید سرمایشی پدهای جدید به صورت مکرر نداشته باشید. با توجه به اینکه کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش میزان رطوبت موجود در آن می‌شوند، جنس به کار رفته در ساخت بدنه و قطعات کولر آبی باید ضد رطوبت باشد. در غیر این صورت قطعات کولر آبی و بدنه‌ی آن در مدت زمان کوتاهی زنگ می‌زنند و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین می‌بینید که توجه به کیفیت و دوام کولر آبی تا چه اندازه روی عملکرد آن تاثیر خواهد داشت. به عنوان یک خریدار هرگز نباید گول پایین بودن قیمت کولر آبی را بخورید. چرا که خرید کولر ارزان و بی کیفیت می‌تواند در آینده مشکلات و دردسرهای زیادی را برای شما به وجود بیاورد. به همین دلیل است که می‌گوییم پایین بودن قیمت کولر آبی همیشه به معنی سرمایش مقرون به صرفه نیست.

 

کولر آبی

کولر آبی

برندهای معروف کولر آبی

همانطور که گفته شد امروزه بازار کولرهای آبی دارای تنوع بسیاری است. انواع کولرها‌ با برندها‌ و مدل‌ها‌ی مختلف به بازار عرضه شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. مواجه شدن با فهرست بالایی از انواع کولرهای آبی با قیمت‌های مختلف می‌تواند باعث سردرگمی ‌خریداران شود. باید به این نکته توجه کرد که برخی از کولرهای آبی به دلیل داشتن برندهای معروف دارای قیمت بالایی هستند. در صورتی که شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری کولری را خریداری کنید که همان کیفیت و کارآیی را داشته باشد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که بیشتر برندهای معروف به دلیل تولید کولرهای آبی با کیفیت و بادوام دارای اعتبار بیشتری هستند و کاربران می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی در مورد کیفیت‌شان آنها را خریداری کنند. شما می‌توانید قبل از خرید کولر آبی از کسانی که تجربه استفاده از محصول مورد نظر شما را داشته‌اند سوال کنید تا ببینید که آیا از خرید خود راضی بوده‌اند یا خیر.

خرید کولر آبی

خرید کولر آبی

 

مزایای خرید کولر برند و باکیفیت

باید به این نکته توجه کنید که هنگام خرید علاوه بر قیمت کولر آبی به خدمات پس از فروش آن نیز توجه کنید. برخی از شرکت‌های عرضه کننده سیستم‌های سرمایشی امکان استفاده از خدماتی مانند نصب رایگان یا با تخفیف را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری از خدمات پس از فروش کولر آبی خود بهره‌مند شوید. به خصوص اگر کولر آبی شما با استفاده از سیستم کانال کشی هوای خنک شده را به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌کند، می‌توانید از خدماتی مانند سرویس دهی به سیستم سرمایشی و بررسی و نظافت سیستم کانال کشی، و… با تخفیف بهره‌مند شوید. همچنین باید به شرایط ضمانت کولر آبی هنگام خرید آن دقت کنید. حتماً به خدمات قید شده در ضمانت نامه و مدت زمان اعتبار آن دقت کنید. بسیاری از برندها‌ امکان بهره‌مندی از خدماتی مانند تعمیر یا تعویض قطعات به صورت رایگان را مدت زمان مشخصی پس از خرید دستگاه کولر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از کاربران ممکن است به دلیل پایین بودن قیمت کولر آبی دست دوم، کولر آبی کارکرده خریداری کنند. در صورتی که اقدام به خرید کولر آبی دست دوم می‌کنید حتماً دقت کنید که آیا در صورت خرید می‌توانید از شرایط ضمانت آن بهره‌مند شوید یا خیر.

بررسی برندهای کولرهای گازی در اینترنت

از طرف دیگر مراکز مختلف توزیع سیستم‌های سرمایشی می‌توانند قیمت‌های مختلفی را برای فروش کولرهای آبی پیشنهاد کنند. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مراجعه به بازار به صورت حضوری قیمت خرید برندهای مختلف و مدل‌های متفاوت کولرهای آبی را در سایت‌های اینترنتی جستجو کنید تا پیش فرض درستی از قیمت خرید انواع کولر آبی در ذهن داشته باشید. پس از محدود کردن گزینه‌های انتخابی خود می‌توانید به بازار مراجعه کرده و کولر مورد نظر خود را خریداری کنید. امروزه بیشتره مراکز عرضه کننده سیستم‌های سرمایشی امکان خرید اینترنتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند که می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. کاربران می‌توانند با صرف کمترین زمان محصول مورد نظر خود را از طریق اینترنت جستجو کرده و سفارش دهند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولر کارگاهی و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما