خدمات پس از فروش کولر شامل چه مواردی است و چه لزومی دارد

دسته بندی کولرهای آبی
با دسته بندی کولرهای آبی و انواع آن بیشتر آشنا شوید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶
پدهای سلولزی جایگزین پوشال
مزایا و معایب پدهای سلولزی جایگزین پوشال
بهمن ۱۶, ۱۳۹۶
خدمات پس از فروش کولر

خدمات پس از فروش کولر

امروزه حضور تولیدکنندگان مختلف در صحنه صنایع سرمایشی و گرمایشی و رقابت تنگاتنگ میان تولید شرکت های تولیدی و سیستم ها سبب حساسیت بازاریابی و جلب رضایت کاربران برای آن ها شده است. در واقع در جهان امروز بازاریابی به یکی از مهم ترین ارکان موفقیت یک کپانی تبدیل شده است. هم چنین تاثیرات تبلیغات را نیز نمی توان در دنیایی که به دهکده جهانی ارتباطات معروف شده است نادیده گرفت. همی دو امر می تواند مبین لزوم ارائه خدمات پس از فروش برای تمامی صنایع تولید کننده باشد. چرا که هم بازاریابی و هم تبلیغات را می توان از طریق همین خدمات پس از فروش در اختیار کاربران قرار داد.

امروزه بسیاری از کمپانی های بزرگ واحدهای مستقلی را جهت ارائه خدمات پس از فروش به کاربران تشکیل داده اند، تا در خلال آن، با جلب رضایت کاربران هم بازار خود را گسترش دهند، و هم اینکه با تضمین کیفیت محصولات خود از طریق ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش تبلیغات نمایند. به نظر می رسد ارائه خدمات پس از فروش و صد البته گارانتی های بلند مدت برای کاربران حاشیه امنیتی تعریف کرده و در ذهن آن ها نسبت به کیفیت محصول مورد خرید اطمینان ایجاد می نماید. خدمات پس از فروش کولر نیز از این قواعد مستثنی نمی باشد.

در این مقاله سعی داریم در مورد خدمات پس از فروش کولر و تکنیک های مربوط به آن و مزایای اجرای خدمات پس از فروش کولر بحث کنیم. اما لازم است قبل از پرداختن به انواع خدمات پس از فروش قابل ارائه توسط تولید کنندگان کولرها اندکی در مورد ماهیت خدمات پس از فروش و لزوم اجرا و ارائه این سیستم در اورگان های تجارتی مطالبی را عنوان کنیم.

تعریف خدمات پس از فروش کولر

خدمات پس از فروش در لغت به معنای ارائه امکانات و خدمات به مشتریان از طرف تولیکنندگان محصولات یا ارائه دهندگان آن ها است. در حالی که خدمات پس از فروش اقلامی مانند مواد غذایی و … صرفا شامل تعویض یا عودت آن ها می گردد، خدمات پس از فروش اقلام الکترونیکی و یا مکانیکی نظیر کولرها شامل زیر مجموعه های زیادی می گردد.

تولید کنندگان این اقلام طیف وسیعی از خدمات پس از فروش را در قالب تضمین ها، ضمانت نامه ها، جایگزینی رایگان و پرداختی قطعات، مشاوره در مورد تعمیر و نگهداری و عملکرد این اقلام و بررسی های دوره ای ارائه می دهند. خدمات پس از فروش در اغلب سازمان های تجاری و تولیدی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد. به گونه ای که همه سازمان ها، صرف نظر از اندازه آنها، در تلاش برای ارائه خدمات با کیفیت بالا و مناسب پس از فروش به مشتریان خود هستند. خدمات پس از فروش کولر می تواند شامل نصب، تعمیرات، قطعات، پشتیبانی کاربران و یا ارتقای محصولات باشد.

لزوم وجود خدمات پس از فروش کولر

همان طور که اشاره شد، تعامل سازندگان کالایی مانند کولر با خریداران آن صرفا پس از فرآیند خرید قطع نمی گردد. بلکه با ارائه خدمات پس از فروش این فرآیند به نحو دیگری ادامه پیدا می کند. کارشناسان بر این باورند که عواملی چون لیبرالیزاسیون اقتصادی (Economic Liberalization)، پیشرفت های تکنولوژیکی، جهانی شدن، ارتباطات اینترنتی و اصطلاحا دهکده جهانی و ظهور مراکز تولیدی کم هزینه در آسیا، اروپا و آمریکای لاتین سبب افزایش لزوم ارائه خدمات پس از فروش برای کالاها شده است.

خدمات پس از فروش نه تنها نیاز مشتری را برآورده می سازد، بلکه به سازمان ها اجازه می دهد تا مدت طولانی پس از وقوع مبادلات تجارتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. چنین فرصت هایی شرکت ها را قادر می سازد تا انواع مختلفی از نیازهای مشتری را برآورده سازند، وفاداری مشتری را افزایش دهند و مشتریان را برای شرکت در خرید های آتی مجدد، توسعه کسب و کار ایمن و ارائه توصیه های دهان به دهان توسط کاربران در میان هم اغوا نماید.

بیش از 10 سال است که کمپانی ها به دلیل تنگ شدن عرصه رقابت و کاهش حاشیه سود به ارائه خدمات پس از فروش روی آورده اند. بسیاری از کمپانی های موفق کلید موفقیت خود را پس از ارائه کیفیت مناسب به کاربران، در خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از تکنسین های خبره برای این منظور عنوان می کنند. استفاده از این متد سبب می شود کاربران انتخاب خود را به سایر کاربران نیز معرفی کنند. بنابراین بدون اینکه هزینه ای صرف شود تبلیغاتی بسیار موثر در جهت پیشبرد اهداف کمپانی سازنده صورت می گیرد.

گارانتی طلایی کولرهای صنعتی گرماسرد

گارانتی طلایی کولرهای صنعتی گرماسرد

انواع خدمات پس از فروش کولر

  • انتقال و محل یابی مناسب کولر مورد نظر در منطقه و انجام اقدامات لازم جهت نصب کولر
  • انجام مراحل الکترونیکی و اصطلاحا کابلینگ (Cabling) سیستم جهت نصب صحیح کولر
  • لوله کشی مربوط به پمپ آب و در صورت لزوم برای کولرهای دارای کانال کشی انجام کانال کشی بر اساس ضوابط و استانداردهای آن
  • ساخت و نصب پایه های کولر جهت عملکرد بدون لرزش و صدا
  • تعمیرات سیستم های مختلف کولر توسط تعمیرکاران زبده در صورت خرابی سیستم
  • پاسخ گویی به سوالات کاربران به صورت تمام وقت و در دسترس بودن تمام وقت
  • مشاوره فنی در مورد سیستم های به فروش رفته
  • فروش و تعویض قطعات کولر
  • سرویس های دوره ای و چک کردن تمامی قطعات الکتریکی، مکانیکی و الکترومکانیکی کولر
  • پاکسازی و رسوب زدایی سیستم های تبخیری
  • تعویض پدهای مورد استفاده در کولرهای آبی (اعم از پدهای سلولزی)
  • ارائه روش های ارتباطی مختلف و متعدد اعم از شماره تماس، درخواست های اینترنتی و آنلاین، شبکه های مجازی نظیر تلگرام و … جهت صرفه جویی در زمان و رفاه کاربران
  • استفاده از تکنسین های زبده و فنی که علاوه بر مهارت در مورد سیستم های مکانیکی کولر در زمینه الکترونیک نیز آموزش دیده اند.
  • ایجاد نمایندگی های مختلف در سراسر کشور جهت ارائه سرویس بهتر و سریع تر
  • امکان برآورد هزینه تعمیرات قبل از انجام تعمیر
  • هزینه های تعمیر و ارائه خدمات منطقی و مطابق با تعرفه های تعیین شده از جانب نهادهای دولتی
  • نظرسنجی از کاربران در مورد نحوه ارائه خدمات توسط اپراتور یا تکنسین مربوطه جهت بهبود عملکرد سیستم ارائه خدمات پس از فروش کولر
  • و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما