کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی چیست و چه مزایایی دارد

کولر صنعتی پلی مری -قیمت کولر صنعتی پلیمری-خرید کولر صنعتی پلیمری
ماهیت و مزایای کولر صنعتی سلولزی پلیمری
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
کولر آبی 13000 گرماسرد کولر آبی سلولزی 13000 گرماسرد
با اجزای سازنده، معایب و مزایای کولر آبی 13000 آشنا شوید
آذر ۲۹, ۱۳۹۶
کولر صنعتی سانتریفیوژی گرماسرد

کولر صنعتی سانتریفیوژ گرماسرد-کولر صنعتی سانتریفیوژی 13000 18000 25000 35000

کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی یکی از انواع کولرهای تبخیری (Evaporative Coolers) است. اساس کار کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی همانند سایر انواع کولرهای تبخیری بر تبخیر آب استوار است. دلیل استفاده از این تغییر فاز جهت انتقال حرارت در سیستم های سرمایشی، آنتالپی تبخیر قابل توجه سیال آب است.
در خلال تغییر فاز آب از مایع به بخار به عنوان سیال خنک کننده سیستم، هوای گرم ورودی به سیستم و در تماس با آب ذخیر شده در پدهای خنک کننده میزان زیادی حرارت از هوا به آب منتلق می شود. ای انتقال حرارت که دارای کمیتی قابل ملاحظه ای است سبب افت درجه حرارت هوا می شود. در پایاین این پروسه فیزیکی، فن کولر هوای خنک شده را به محیط انتقال می دهد و به عبارتی می دمد.
این نوع از کولرها دارای سه شاخصه می باشند که می توانید از نام آن ها نیز استخراج نمایید. این شاخصه ها عبارتند از:

• کاربری صنعتی کولر تبخیری مورد نظر و کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی
• پدهای خنک کننده سلولزی (Cellulose Cooling Pads)
• و فن سانتریفیوژ

کاربری صنعتی کولر صنعتی سلولزی پلیمری

کولرای تبخیری سلولزی پلیمری در ظرفیت ها و بعاد مختلف ساخته شده و در معرض انتخاب کابران قرار می گیرند. برای انواع کاربری های تجاری و صنعتی، لازم است کاربر ظرفیت کولر مورد نظر خود را با توجه به ابعاد محوطه، آب و هوا و فاکتورهایی از این قبیل مشخص نماید. برای تعیین این ظرفیت جداول و فرمول های تخصصی ویژه ای ارائه شده است.

پدهای خنک کننده سلولزی مورد استفاده

پد سلولزی اروپایی به کار رفته کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی در کولر های صنعتی گرماسرد

پد سلولزی اروپایی به کار رفته در کولر های صنعتی گرماسرد

نوع پدهای خنک کننده مورد استفاده در غالب سیستم های سرمایشی آبی جدید از جمله کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی پدهای سلولزی است. این پدها، که از صفحات کاغذی سلولزی ساخته شده اند می توانند در افزایش بازدهی سیستم بسیار مثمر ثمر باشند.

در زیر تعدادی از مزیت های پدهای خنک کننده سلولزی عنوان شده است.
• افزایش راندمان خنک سازی به دلیل جذب بالای آب
• افزایش ریت تغییر دمای هوای گرم به دلیل محبوس کردن هوا در داخل خود و تماس بیشتر با آب که ناشی از ساختار و زوایای داخلی صفحات سلولزی است.
• مقاومت بسیار بالای پدها به دلیل استفاده از پوشش های (Coatings) رزینی مخصوص
• عدم رسوب گذاری و در صورت ایجاد رسوب، رسوب زدایی بسیار آسان
• هدر رفت بسیار پایین تر آب نسبت به سایر پدها و پوشال های خنک کننده
• عملکرد فیلتر مانند و تله برای گرد و غبار و آلودگی های موجود در سالن های صنعتی
• کمک به تنفسی سالم تر به دلیل عدم تولید گازهای سمی و فیلتراسیون هوا
• نصب و تعویض بسیار آسان
• سبک
• نگهداری کم هزینه و آسان
• قیمت مقرون به صرفه در قبال پدهای شیشه ای، فلزی یا چوبی و …

فن سانتریفیوژی کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی

تعریف فن سانتریفیوژی
فن های گریز از مرکز یا سانتریفیوژی (Centrifugal Fans) دستگاهی مکانیکی برای انتقال هوا یا گازهای دیگر به شمار می روند. برخی رفرنس ها با نام ها و اصطلاحات دمنده (Blower) و قفس سنجاب (Squirrel Cage Fan) نیز از این فن ها یاد کرده اند. چرا که طرز کار این نوع از فن های مکانیکی درست شبیه قفس هامستر ها می باشد. این نسل از فن ها، سرعت و حجم جریان هوا را با استفاده از ایمپلرهای (Impellers) چرخان افزایش می دهد.
فن های سانتریفیوژی جریان هوا را به صورت شعاهی حرکت می دهند و جهت جریان هوا را (معمولا معادل 90 درجه) تغییر می دهند. این فن ها بسیار آرام و بی صدا، محکم و قوی، قابل اعتماد و دارای حوزه کاربری وسیع می باشند.
فن های سانتریفیوژی را فن های حجم ثابت (Constant Volume) نیز می توان نامید. چرا که در سرعت ثابت، یک فن سانتریفیوژ حجم نسبتا ثابتی از جریان هوا را حرکت می دهد. این فن ها دارای طیف کاربری بسیار بالایی بوده و طرفداران زیادی دارند. امروزه، شایع ترین نوع فن های مورد استفاده در سیستم های گرمایشی و سرمایشی فن های سانتریفیوژی می باشند.
این فن ها اغلب ارزان تر از فن های محوری یا آکسیال (Axial Fans) هستند. به علاوه، در سیستم های صنعتی جهت کنترل آلودگی هوا کارایی مناسبی ارائه می دهند. عملکرد این فن ها به این گونه است که هوا وارد فن شده و به صورت شعاعی 90 درجه چرخش می کند. سپس به دلیل نیروی گریز از مرکز شتاب می گیرد و سیستم خارج می شود.
اجزای فن سانتریفیوژ
اجزای اصلی فن های سانتریفیوژ کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی عبارتند از:
• محفظه یا هاوسینگ فن (fan Housing)
• ایمپلرها یا پروانه ها (Impellers)
• کانال های ورودی و خروجی (Inlet and Outlet Ducts)
• شفت درایو (Drive Shaft)
• مکانیسم درایو (Drive Mechanism)

سایر اجزای مورد استفاده در طراحی فن های سانتریفیوژ می تواند شامل یاتاقان ها، کوپلینگ ها (Couplings)، دستگاه قفل ایمپلر و … باشد.

فن سانتریفیوژ کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی در کولر صنعتی گرماسرد

فن سانتریفیوژ در کولر صنعتی گرماسرد

مقایسه فن های سانترفیوژ با فن های محوری

طراحی و عملکرد فن های سانتریفیوژ  استفاده شده در کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی کاملا متفاوت از فن های محوری است. این تفاوت ها باعث شده است هرکدام از این انواع در کاربردهای خاصی کارآمدتر باشند. بنابراین گاهی بدون در نظر گرفتن برنامه کاربری نمی توان تشخیص داد کدام سیستم نسبت به دیگری ارجحیت دارد.
فن های محوری یا اکسیال، به دلیل ایجاد جریان کم فشار (Low-Pressure) ولی حجم بالا (High-Volume) در انتقال هوا از یک منطقه به منطقه دیگر مناسب هستند. برای مثال، در کامپیوترها از فن های آکسیال استفاده می گردد.
حال آن که سیستم های سانتریفیوژ به دلیل ایجاد جریان های فشار بالا، برای کاربری های نظیر خشک کردن یا خنک سازی مناسب هستند. به علاوه، ساختار و عملرد این فن ها به گونه است که ذرات آلاینده را کاهش می دهند. به همین دلیل است که برای کولرهای صنعتی سلولزی مورد استفاده قرار می گیرند. تا بتوانند از آلودگی موجود در فضاهای صنعتی تا حد امکان بکاهند.

مزایای فن های سانتریفیوژ مورد استفاده در انواع کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی

با توجه به سیستم ساده این فن ها، استفاده از آن ها در طراحی سیستم های خنک کننده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. همچنین ویژگی های آیرودینامیکی فن های سانتریفیوژ باعث شده است جریان هوا در سیستم های خنک کننده شامل این فن ها بهبود یابد. در اینجا شش مزیت مهم فن های سانتریفیوز را آورده ایم. که البته تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم ها به شمار می آید.
1) بهره وری در انرژی (Energy Efficiency)
جریان هوای ثابت به فن های سانتریفیوژی این امکان را می دهد که تا 84% بازده استاتیک انرژی تولید کنند. این سطح از کارآیی سبب قابلیت استفاده از فن های سانتریفیوژ برای کاربری های بزرگ نظیر سیستم های خنک کننده صنعتی با ظرفیت بالا شده است.
2) دوام بیشتر (Enhanced Durability)
فن های سانتریفیوژ به اندازه کافی جهت کار در محیط های خورنده (Corrosive Environment) و فرسایشی (Erosive Environment) مقاوم هستند. بنابراین می توانند بهترین گزینه برای کولرهای صنعتی باشند.
3) قابلت محدودسازی بارگیری (Ability To Restrict Overloading)
برخی از فن های سانتریفیوژ استفاده شده در کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی این قابلیت را دارند که اجازه ندهند در صورت افزایش بار اعمالی، موتور اصطلاحا اوورلود (Overload) کند.
4) سهولت در نگهداری
فن هایی که از موادی با جرم سبک تر ساخته شده اند در صورت لزون آسان تر تمیز می شوند. به علاوه تعمیر و نگهداری فن های سانتریفیوژ بسیار آسان است.
5) تطبیق پذیری بالا (High Versatility)
فن های سانتریفیوژ برای ترکیب چندین جریان و فشار هوا مفید هستند. این فن ها قادرند چندین حالت جریان هوا نظیر هوای پاک، خشک و مرطوب را ترکیب نمایند.
6) ابعاد و اندازه های مختلف (Multiple Sizes)
فن های سانتریفیوژ در ابعاد و اندازه های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند. بنابراین می توانید با توجه به محوطه و ابعاد و شرایط محیطی سالن صنعتی مورد نظرتان فن مناسب را انتخاب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما