ماهیت و مزایای کولر صنعتی سلولزی پلیمری

کولر صنعتی هوشمند گرماسرد مزایای کولر صنعتی هوشمند فروش کولر صنعتی هوشمند ثیمت کولر صنعتی هوشمند گرماسرد فروش کولر صنعتی هوشمند
ماهیت و مزایای کولر صنعتی هوشمند
آذر ۲۵, ۱۳۹۶
کولر صنعتی سانتریفیوژی گرماسرد
کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی چیست و چه مزایایی دارد
آذر ۲۸, ۱۳۹۶
کولر صنعتی پلی مری -قیمت کولر صنعتی پلیمری-خرید کولر صنعتی پلیمری

کولر صنعتی پلی مری -قیمت کولر صنعتی پلیمری-خرید کولر صنعتی پلیمری

چکیده: امروزه با پیشرفت تکنولوژی کیفیت زندگی انسان ها افزایش یافته است. استفاده از سیستم های ارتباطی هوشمند، ساختمان های هوشمند (Smart Buildings) و تجهیزات هوشمند یکی از اجزای لاینفک زندگی امروز بشر شده است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کیفیت زندگی انسان ها افزایش یافته است. استفاده از سیستم های ارتباطی هوشمند، ساختمان های هوشمند (Smart Buildings) و تجهیزات هوشمند یکی از اجزای لاینفک زندگی امروز بشر شده است. بنابراین دور از انتظار نیست که تولید کنندگان تجهیزات خانگی و صنعتی به دنبال ارائه فناوری های هوشمند برای کاربران بوده و در این مسیر از هم سبقت بگیرند.
یکی از سیستم های حائز اهمیت در ساختمان های مسکونی، اداری، ورزشی، و تجاری و صنعتی سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشند. انواع مختلفی از این سیستم ها جهت کاربری های مختلف به کاربران عرضه می شود. و به صورت مداوم کیفیت اجزا، نحوه عملکرد، راندمان، مصرف انرژی و سایر فاکتورهای مربوط به بهبود عملکرد آن ها تصحیح می شود. سیستم های گرمایشی و سرمایشی متناسب با محیط های مسکونی و صنعتی اغلب به صورت های گازی و آبی در دسترس متقاضیان قرار دارند.
کولر صنعتی سلولزی پلیمری
یکی از جدیدترین و به روزترین سیستم های سرمایشی، کولر صنعتی سلولزی پلیمری است. همان گونه که از نام این نسل از سیستم های خنک کننده بر می آید با توجه به میزان هوادهی و ظرفیت، این سیستم های برای کاربری های تجاری و صنعتی و سالن های بزرگ تولیدی بسیار کارآمد هستند.

نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی پلیمری

نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی پلیمری مانند ساید کولرهای آبی با استفاده از تبخیر آب است (Evaporative Cooler). هوای گرم محیط در تماس با پدهای مرطوب کولر گرمای خود را به آب داده و خنک می شود و سبب تبخیر آب می شود. در این سیستم، آنتالپی تبخیر بالای آب فاکتور اساسی کارکرد سیستم است چرا که سبب خنک سازی هوای گرم تا دمای پایینی می شود.

جنس بدنه کولر صنعتی سلولزی پلیمری

با توجه به این که بدنه این سیستم های سرمایشی تبخیری از پلیمر ساخته شده، مقاومت (Resistance) بدنه در برابر آب و سایر فاکتورهای محیطی بسیار بالاتر از کولر های معمولی است. در کولرهای آبی معمولی با بدنه فلزی معمولا بدنه پس از مدتی در تماس با اب دچار پوسیدگی می شود. اما جنس پلیمری بدنه این کولرها سبب افزایش عمر مفید دستگاه شده است. به علاوه، می نمی توان زیبایی ظاهری و وزن پایین این بدنه ها را فراموش کرد.

پدهای خنک کننده کولر صنعتی سلولزی پلیمری

کولرهای آبی معمولی که با پوشال های معمولی کار می کنند معمولا پس از مدت کوتاهی راندمان خنک سازی خود را از دست می دهند. چرا که پوشال ها پس از مدتی در تماس با آب خراب می شوند. پدهای سلولزی (Cellulose Pads) از ورقه های کاغذی سلولزی ساخته شده اند.

مزایای پد سلولزی در کولر صنعتی گرماسرد

مزایای پد سلولزی در کولر صنعتی گرماسرد

مزایای این پدها را به اختصار چنین می توان عنوان کرد:

• ساختار منظم این پدها باعث می شود هوا در داخل پدها حبس شده و به صورت کامل با آب در تماس باشد.
• میزان جذب آب در این پدها به حداکثر رسیده است تا راندمان خنک سازی را ارتقا بخشد.
• عمر مفید پدهای خنک کننده سلولزی بسیار بالاتر از پوشال های معمولی (3 الی 5 سال عمر مفید) است.
• پدهای سلولزی به عنوان یک فیلتر هوا در داخل کولر صنعتی سلولزی پلیمری عمل می کنند. بناراین آلودگی ها و گرد و غبار موجود در هوا را جذب کرده و در خود نگه می دارند.
• رسوب زدایی پدهای سلولزی بسیار آسان صورت می پذیرد.
• نصب اولیه و تعویض این نسل از پدهای خنک کننده بسیار آسان است.
• استفاده از پدهای سلولزی خنک کننده می تواند سبب تنفسی سالم در محیط های به خصوص صنعتی گردد.
• قمیت پدهای سلولزی بسیار مقرون به صرفه است.
• میزان هدررفت آب در این پدها با استفاده از ساختار شبکه ای و زوایای تخصصی به حداقل رسیده است.
امکانات و مزایای کولر صنعتی سلولزی پلیمری
در مطالب فوق الذکر در مورد مزایای بدنه پلیمری و پدهای سلولزی مربوط به آن بحث گردید. در این بخش سعی داریم سایر جوانب مثبت یا احیانا منفی کولرهای صنعتی سلولزی پلیمری را در بوته بحث قرار دهیم. در زیر، تعدادی از رایج ترین امکانات و مزایای کولرهای صنعتی پلیمری سلولزی آورده شده است.
• امکان استفاده از اینورتر جهت ارتقای راندمان خنک سازی با استفاده از تغییر نحوه عملکرد کمپرسور و خروج از حالت روشن خاموش (On/Off)
• افزایش بهره وری در مصرف انرژی با استفاده از نصب اینورتر که با حذف استارت مداوم کمپرسور سبب کاهش مصرف برق و در نتیجه کاهش هزینه های ناشی از آن می شود.
• طراحی شده در ظرفیت های متفاوت برای کابری های متفاوت، و در برخی از مدل ها امکان تنظیم جندین ظرفیت بصورت دستی (Manual) یا با استفاده از ریموت کنترل (Remote Control) تعبیه شده است.
• هوشمند سازی سیستم کولر صنعتی سلولزی پلیمری جهت حصول قابلیت کنترل از راه دور سیستم توسط اپلیکیشن های مخصوص
• استفاده از ترموستات و سیستم ترمومتر هوشمند و اتوماتیک به طوری که درجه حرارت مورد نظر را تنظیم کرده و از وارد شدن فشار مضاعف بر روی کولر می کاهد. بنابراین سیستم دیرتر دچار سایش و خرابی می گردد.
• عمر مفید بالا به دلیل انتخاب بدنه، پد و اجزای داخلی با کیفیت و هم چنین قابلیت نصب اینورتر و سیستم هوشمند کنترل دما
• نصب بسیار آسان
• تعمیر و نگهداری کم هزینه و آسان
• امکان استفاده از دو نوع فن محوری یا اکسیال (Axial) و سانتری فیوژ (Centrifuge) به منظور هوادگی به بالا و روبرو.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما