آشنایی با کارکرد کولر صنعتی سانتریفیوژ و نحوه کارکرد آن

کولر صنعتی سه فاز
ویژگی‌ها و مزایای کولر صنعتی سه فاز
دی ۳۰, ۱۳۹۶
قیمت کولر صنعتی آبی
دی ۳۰, ۱۳۹۶

کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ یکی از انواع فن‌ها یا دمنده‌های صنعتی است که کاربردهای بسیاری در کارخانه‌ها و زمینه‌های صنعتی گوناگون دارد. فن‌های صنعتی در دو نوع کولر صنعتی سانتریفیوژ و کولر صنعتی آکسیال موجود هستند. قبل از اقدام به انتخاب و خرید کولر صنعتی سانتریفیوژ لازم است که با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید کولری را انتخاب کنید که نیازهای سرمایشی صنعتی شما را به طور مناسب تأمین کنید. این متن شما را با کولر صنعتی سانتریفیوژ، نحوه‌ی کار، ویژگی‌ها، و مزایای آن آشنا می‌کند. کسب اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی کار کولر صنعتی سانتریفیوژ و کاربردهای این نوع سیستم سرمایشی، و تهیه‌ی کولر مناسب می‌تواند باعث پیشبرد هرچه بهتر فرایند‌های صنعتی شود.

کولر صنعتی سانتریفیوژ

آشنایی با نحوه‌ی کار کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ نوعی دمنده‌ی هوا است که در کارخانه‌ها و ساختمان‌های صنعتی به منظور پیشبرد اهداف صنعتی به کار برده می‌شود. این دمنده‌ها شامل یک فن هستند که از تیغه‌هایی که به یک چرخ متصل‌ می‌شوند، تشکیل شده‌اند. تیغه‌های فن در سه حالت مختلف می‌توانند قرار گرفته شوند. تیغه‌های فن به سه صورت محوری، منحنی رو به جلو، و منحنی رو به عقب طراحی و ساخته می‌شوند. این تیغه‌ها هوا را گرفته و با زاویه‌ی نود درجه آن را می‌دمند. هوای دمیده شده توسط نیروی سانتریفیوژی تولید می شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که در کولر صنعتی سانتریفیوژ جهت خروج و دمیده شدن هوا با جهت ورود هوا به داخل کولر فرق می‌کند. جهت جریان هوا از طریق دمنده با استفاده از سیستم جریان هوای پرفشار انجام می‌شود. کولر صنعتی سانتریفیوژ جریان هوای پرفشار را برای تامین اهداف صنعتی خاص تولید می‌کند.

کولر سانتریفیوژ محوری

به طور کلی می‌توان گفت که کولر صنعتی سانتریفیوژ اثر سرمایشی و قدرت دمندگی بسیار بالایی دارد. این کولرها جریان هوای پرشدت و پرفشاری را تولید می‌کنند. از کولر صنعتی سانتریفیوژ در مراحل فیلترینگ و سیستم‌های جلوگیری از آلودگی استفاده می‌شود. کولر صنعتی سانتریفیوژ به انرژی زیادی برای کار کردن نیاز دارد. هم‌چنین اندازه‌ی کولر صنعتی سانتریفیوژ معمولاً بزرگ است. کولرهای سانتریفیوژ دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کولر صنعتی سانتریفیوژ این است که در شرایط سخت زیست محیطی نیز می‌توان از آنها بهره برد. کولر صنعتی سانتریفیوژ نحوه‌ی نصب ساده و آسانی دارد. کاربردهای فراوان و کارایی کولر صنعتی سانتریفیوژ در زمینه‌های مختلف صنعت یکی دیگر از مزایای این نوع سیستم سرمایشی است.

مزیت‌های کولر صنعتی سانتریفیوژ

یکی از نکاتی که قبل از انتخاب و خرید کولر و سیستم‌های سرمایشی صنعتی باید به آن توجه کنید این است که کولر دارای دوام بالا باشد. هم‌چنین سیستمی که به منظور تامین سرمایش محیط‌های صنعتی انتخاب می‌کنید باید کم مصرف و مقرون به صرفه بوده و هزینه های سرمایشی ساختمان صنعتی را کاهش دهد. کولرها و سیستم‌های سرمایشی پرمصرف در ساختمان‌های صنعتی میزان مصرف انرژی و هزینه‌های سرمایشی را تا اندازه‌ی چشمگیری افزایش می‌دهد. کولر صنعتی به دلیل دوام بالا و مصرف کم یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی مورد استفاده در زمینه‌های صنعتی به شمار می‌آید. طراحی و ساخت کولر صنعتی سانتریفیوژ نیز به آسانی صورت می‌گیرد. تولید کولرهای صنعتی سانتریفیوژ با هزینه‌ی کمی انجام می‌شود. به همین دلیل قیمت خرید اولیه‌ی کولر صنعتی سانتریفیوژ در مقایسه با دوام و کارایی آن ارزان است. شما می‌توانید از کیفیت، قدرت و شدت جریان هوای تولید شده توسط کولر صنعتی سانتریفیوژ در پیشبرد اهداف صنعتی خود بهره‌ی بسیاری ببرید.

یکی از مزیت‌های کولرهای صنعتی سانتریفیوژ توانایی و قدرت بالای آن‌ها در تولید جریان هوا است. کولرهای صنعتی سانتریفیوژ با جابجایی محوری هوا و تغییر نود درجه‌ای آن، حجم زیادی از هوا را با شدت بالا به جریان می‌اندازند. ایجاد جریان مداوم هوا با قدرت و فشار بالا، باعث تولید انرژی بسیاری می‌شود. کولرهای صنعتی سانتریفیوژ تا هشتادوچهار درصد بازده دارند و می‌توان گفت در مقایسه با انواع دیگر دمنده‌ها موثرترهستند. این کولرها توانایی کنترل سیستم‌های بزرگ هوا را دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کولرهای صنعتی سانتریفیوژی نصب و به کارگیری ساده و آسان آن‌ها است. هنگامی که شما قصد دارید یک کار صنعتی و تولیدی را شروع کنید، باید هزینه‌ی نصب و به کارگیری سیستم سرمایشی آن را نیز در نظر بگیرید. پرداخت هزینه‌ی اضافی برای نصب، نگهداری، و به کارگیری سیستم‌های دمنده‌ی هوا می‌تواند موجب زیان مالی شود. باید گفت کولرهای صنعتی سانتریفیوژ به علت نحوه‌ی نصب و نگهداری آسانی که دارند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی و آسانی کولر صنعتی سانتریفیوژ را تمیز کنید. برخی از کولرهای صنعتی سانتریفیوژ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت خودکار تمیز می‌شوند. این امر بدین معنا است که شما انرژی و وقت بسیار کمی را برای نگهداری آن‌ها صرف خواهید کرد. کولرهای صنعتی سانتریفیوژ بسیار در دسترس هستند و در صورت خرابی قطعات آن، به راحتی می‌توانید قطعه‌ی جدید را خریداری کرده و آن را جایگزین نمایید. هم‌چنین می‌توانید قطعات معیوب کولر را تعمیر کنید. البته باید ذکر کرد که کولرهای صنعتی سانتریفیوژ استاندارد دارای دوام بسیار بالایی هستند و شما می‌توانید حتی در شرایط سخت، به صورت طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید. این کولرها حتی در شرایط جوی نامناسب و سخت، طول عمر بسیار بالایی دارند و شما هزینه و وقت بسیار اندکی را صرف تعمیر یا جایگزینی قطعات آن خواهید کرد.

کاربرد کولر سانتریفیوژ در صنعت

پر کاربرد و چند کاره بودن کولرهای صنعتی سانتریفیوژ یکی از مزایای مهم آنها است. از کولرهای صنعتی سانتریفیوژ می‌توان در زمینه‌های صنعتی مختلف استفاده کرد. این کولرها کاربردهای بسیار فراوانی دارند. کولرهای صنعتی سانتریفیوژ قابلیت ایجاد جریان هوا در شرایط مختلف مانند آب و هوای خشک یا مرطوب، یا شرایز جوی با فشار بالا را دارند. علاوه بر این، کولرهای سانتریفیوژ در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند و قابلیت به کارگیری در ابعاد و مکان‌های مختلف را دارند. ویژگی‌ چند منظوره بودن کولر صنعتی سانتریفیوژ آن را برای به کارگیری در شرایط و اهداف صنعتی گوناگون مناسب می‌کند.

با اینکه کولرها و فن‌های صنعتی بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای پیشبرد اهداف صنعتی خود استفاده کنید، ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های کولر صنعتی سانتریفیوژ باعث می‌شوند که این نوع کولرها نسبت به انواع دیگر فن‌ها و کولرهای صنعتی برتری داشته باشند.

منبع: atlanticblowers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما