مزایای به کار گیری کولر آبی در انباری‌های تجاری و صنعتی

عملکرد ‌‌کولرآبی قابل حمل
کاربردی‌ترین روش‌های بهبود عملکرد کولر آبی قابل حمل
آذر ۳۰, ۱۳۹۹
سرمایش بدون کانال
بررسی معایب و مزایای سرمایش بدون کانال و آشنایی با کولر گازی بدون کانال
دی ۲۴, ۱۳۹۹
کولر آبی انباری

کولر آبی انباری

کولر آبی انباری به منظور تامین گرمایش و تهویه هوای انباری‌های تجاری و صنعتی به کار ‌می‌رود و نقش بسیار مثبتی در روند تولیدی و کاری دارد.‌ باید بدانید که استفاده از انواع سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های تهویه هوا تنها به ساختمان‌های مسکونی و اداری محدود نمی‌شود. در ساختمان‌های تجاری و صنعتی‌ دمای نامناسب ‌می‌تواند‌ باعث ایجاد‌ تاثیرات منفی زیادی گردد.‌ به همین دلیل استفاده از سیستم سرمایشی مناسب در این نوع محیط‌ها دارای اهمیت بسیار بالایی است.‌ در انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی ایجاد محیطی با‌ شرایط و دمای مناسب‌ یکی از ضرورت‌ها به شمار ‌می‌آید.‌ کولر آبی انباری یکی از موثرترین و پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی به کار رفته در بسیاری از انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی به شمار می‌آید. به همین دلیل در این نوشته به بررسی مزیت‌های به کارگیری کولر آبی‌ انباری و اثرات آن‌ خواهیم پرداخت.

 

کولر آبی انباری

کولر آبی انباری

مزیت‌های به کارگیری کولر آبی انباری

نگهداری اجناس مختلف در انباری و لزوم توجه به کیفیت آنها

با توجه به اینکه کولرهای آبی انباری دارای مزیت‌های بسیاری هستند، بسیاری از کاربران این نوع سیستم‌های سرمایشی را برای به کارگیری در ساختمان انباری خود انتخاب می‌کنند.‌ این کولر‌ها روش‌های سرمایشی موثری به شمار ‌می‌آیند و‌ نقش بسیار مهمی ‌در‌ پیشبرد مناسب روند کاری در انباری‌ها دارند.‌ همانطور که ‌می‌دانید در انباری‌ها‌ اجناس و محصولات مختلفی نگهداری ‌می‌شوند که لازم است شرایط لازم برای نگهداری آنها را‌ فراهم کرد.‌ به عنوان مثال‌ برای نگهداری محصولات پزشکی و دارویی‌ در انباری‌ها لازم است که دمای مورد نیاز آنها را‌ تامین کرد.‌ نگهداری محصولات پزشکی و دارویی‌ در محیطی با دمای نامناسب می‌تواند باعث فاسد شدن آنها شده و مشکلات بسیاری را ایجاد نماید.‌ از طرف دیگر دستگاه‌ها و‌ ماشین آلات دیگر موجود در انباری،‌ در صورت بالا بودن دمای هوا‌ با مشکل مواجه خواهند شد. به عنوان مثال‌ سیستم‌های کامپیوتری باید‌ در دمای مناسبی نگهداری شوند.‌ محصولات مختلف دیگر، مانند مواد غذایی، نیز‌ برای جلوگیری از فاسد شدن‌ به دمای مناسب نیاز دارند.

 

مزیت‌های کولر آبی انباری

مزیت‌های کولر آبی انباری

لزوم توجه به کارکنان انباری

علاوه بر محصولاتی که در انباری نگهداری ‌می‌شوند،‌ لازم است که محیط مناسبی را‌ به منظور انجام فعالیت‌های کاری‌ برای کارکنان و افراد حاضر در ساختمان انباری فراهم کرد.‌ نیروی انسانی که در انباری مشغول به کار هستند در برابر شرایط‌ امحیط کاری و دمای آن تحت تأثیر قرار ‌می‌گیرند.‌ بدیهی است که در صورت بالا بودن بیش از اندازه‌ی دمای هوای انباری،‌ بازده‌ کاری نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد کرد.‌ افراد و کارکنان داخل ساختمان انباری باید به اندازه کافی هوای خنک و مطبوع را دریافت کنند. در واقع تامین رفاه و آسایش انباردار‌ها و مدیران تاسیسات‌ باید در اولویت قرار بگیرد.‌ گرمای بیش از اندازه ‌می‌تواند کارایی کارگران را کاهش دهد و همچنین مشکلات بهداشتی و سلامتی بسیاری را برای آنها به وجود بیاورد. به منظور درک کامل نیاز انباری‌ها به سیستم‌ سرمایشی مناسب باید مشکلات خنک سازی انبار‌ی‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

 

کولر آبی انباری

کولر آبی انباری

فضای منحصربه فرد انباری‌ها و انتخاب کولر آبی انباری صحیح

به عنوان مثال باید به این نکته اشاره کرد که برخلاف دیگر ساختمان‌ها که معمولاً دارای فضای بسته هستند‌، درب بیشتر انباری‌ها به دلیل پذیرش و تحویل مکرر اجناس انبار شده، همواره باز و بسته ‌می‌شود. یا اینکه درب آنها به مدت طولانی باز ‌می‌ماند. به همین دلیل استفاده از آن دسته از سیستم‌های سرمایشی که برای فضاهای بسته مناسب هستند در بیشتر انباری‌های تجاری و صنعتی توصیه نمی‌گردد. از طرف دیگر در بیشتر موارد دریچه‌ها یا درب‌های انباری‌ها به قدری بزرگ هستند که جلوگیری از تداخل دمای خارج و داخل ساختمان تقریباً غیر ممکن است. ساختار بیشتر انباری‌ها به گونه‌ای است که دارای سقف‌های بلندی هستند. به همین دلیل در انباری‌ها به سیستم‌های سرمایشی نیاز خواهد بود که دارای قدرت سرمایشی بالایی باشند. بر خلاف ساختمان‌های مسکونی ‌و دفاتر اداری انباری‌ها معمولا دارای فضای بسیار بزرگی هستند. به همین دلیل با به کارگیری تنها یک واحد خنک کننده هوا معمولاً قادر به تامین هوای خنک کافی در فضای مورد نظر نخواهید بود. توزیع مناسب هوای خنک شده توسط سیستم سرمایشی در انباری‌های بزرگ تجاری و صنعتی ‌می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. بنابراین ممکن است لازم باشد که از چندین واحد سیستم خنک کننده برای تامین هوای خنک مورد نیاز در انباری استفاده کنید.

تجمع افراد زیاد در انباری‌ها و لزوم تهویه مناسب انباری‌ها

یکی دیگر از مشکلات رایج در انباری‌ها شلوغ بودن دائمی‌ آنها است. بیشتر انباری‌ها دارای محیط شلوغی هستند و این امر باعث ‌می‌شود که گرمای زیادی در آنها تولید شود. در واقع یک انباری تجاری بیشتر شبیه یک کندو است که زنبور‌های بسیاری در آن فعالیت مداوم دارند. انجام فعالیت‌های بسیار توسط افراد حاضر در ساختمان انباری باعث تولید هر چه بیشتر هوای گرم ‌می‌شود. با توجه به مشکلات و ویژگی‌های فضاهای بسیاری از انباری‌ها ‌می‌توان گفت که به کارگیری کولر آبی انباری یکی از بهترین روش‌های سرمایشی در این محیط‌ها به شمار ‌می‌آید. چرا که کولر آبی انباری دارای مزیت‌هایی است که آن را به یک سیستم سرمایشی ایده آل درانواع انباری‌ها تبدیل ‌می‌کند.

بررسی مزایای به کارگیری کولر آبی انباری

فن سقفی انباری

فن سقفی انباری

با توجه به شرایط خاصی که انباری‌های تجاری و صنعتی دارند، لازم است که سیستم سرمایشی مناسبی در آنها به کار گرفته شود. روش تولید هوای خنک توسط کولر آبی انباری و مزیت‌های آن، این نوع کولر را به یکی از سیستم‌های سرمایشی پرطرفدار و پرکاربرد در این محیط‌ها تبدیل کرده است. سیستم‌های سرمایشی دیگری مانند فن‌ها و سیستم‌های تهویه هوا در برخی از انباری‌ها به کار برده ‌می‌شوند. اما باید به این نکته توجه کرد که این سیستم‌های سرمایشی دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌نشود کاربران نتوانند به صورت مناسب هوای خنک مورد نیاز انباری‌ها را تامین کنند. به عنوان مثال فن‌های صنعتی به کار رفته در انباری‌ها نقش بسیار مهمی ‌در تهویه هوا دارند اما فن‌ها به تنهایی نمی‌توانند باعث کاهش دمای محیط اطراف خود گردند. در واقع فن‌ها تنها با ایجاد جریان هوا باعث احساس خنکی ‌می‌گردند و نقشی در کاهش درجه هوا ندارند. به همین دلیل به کارگیری آنها به تنهایی در آن دسته از ساختمان‌هایی که هوای آنها در فصل گرم سال به شدت گرم می‌شود، کافی نخواهد بود. سیستم‌های تهویه هوا نیز انرژی بسیاری مصرف می‌کنند و به کارگیری مداوم آنها در انباری‌های تجاری و صنعتی ‌می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های مصرف انرژی گردد.

مزایای استفاده از کولر آبی انباری

استفاده از روش طبیعی برای ایجاد هوای خنک توسط کولر آبی انباری

کولر انباری

کولر انباری

 

تولید هوای خنک سالم و دوستدار محیط زیست بودن

یکی از مزیت‌های مهم کولرهای آبی انباری این است که این نوع سیستم‌های سرمایشی از یک روش طبیعی برای تولید هوای خنک استفاده ‌می‌کنند. برخلاف سیستم‌های تهویه هوا که در آنها به منظور تولید هوای خنک از مبرد و موادشیمیایی استفاده می‌شود، کولرهای آبی از عوامل طبیعی هوا و آب برای خنک کردن محیط اطراف خود بهره ‌می‌گیرند. این ویژگی باعث ‌می‌شود که به کارگیری آنها موجب ایجاد آلودگی و آلرژی و حساسیت نگردد. باید اضافه کرد که کولرهای آبی به دلیل افزایش میزان رطوبت هوا و تولید هوای خنک، پاک و مطبوع باعث بهبود یافتن آلرژی‌ها و مشکلات تنفسی نیز ‌می‌گردند و برای سلامتی انسان مفید هستند. علاوه بر این عدم استفاده از مواد شیمیایی و سمی‌ توسط کولر آبی انباری باعث ‌می‌شود که این نوع سیستم سرمایشی یکی از کولر‌های سازگار با محیط زیست به شمار بیاید. امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های سرمایشی به کار رفته در محیط‌های تجاری و صنعتی سازگار بودن آنها با محیط زیست و عدم ایجاد آلودگی و انتشار گازهای سمی‌ و گلخانه‌ای در فضای کره زمین است.

امکان استفاده از کولرهای آبی در فضای باز

همانطور که قبلاً گفته شد یکی از مشکلات انباری‌ها باز و بسته شدن مکرر درب‌ها در هنگام تحویل گرفتن یا تحویل دادن اجناس است و به همین دلیل درب بسیاری از انباری‌ها به صورت طولانی مدت باز باقی ‌می‌ماند. این ویژگی باعث ‌می‌شود که هوای خنک تولید شده توسط سیستم سرمایشی به واسطه جریان هوا و انتقال حرارت محیط داخلی با فضای بیرونی ساختمان، اتلاف شود. باید اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کولر‌های آبی این است که عملکرد خوبی در سرمایش فضاهای باز دارند. روش سرمایش کولرهای آبی به این صورت است که هوای گرم را از محیط داخلی ساختمان گرفته و با عبور دادن هوای گرم از پدهای سرمایشی مرطوب باعث کاهش دمای آن ‌می‌شوند. سپس هوای خنک توسط فن موجود در کولر آبی وارد فضای داخلی انباری ‌می‌شود. به این ترتیب برای اینکه کولرهای آبی عملکرد سرمایشی خوبی داشته باشند همواره نیاز به دسترسی کافی به هوای گرم بیرون دارند. بنابراین این کولر‌ها در فضاهای باز نیز عملکرد سرمایشی بسیار خوبی خواهند داشت. چرا که این کولر‌ها در فضای باز دسترسی کافی به هوای گرم دارند. در حالی که سیستم‌های تهویه هوا دارای این ویژگی نیستند و عملاً در فضاهای باز کارایی خوبی ندارد. شما ‌می‌توانید با استفاده از کولر آبی انباری با مصرف کمترین میزان انرژی، هوای خنک و مطبوعی را برای انباری تجاری صنعتی خود تامین کنید.

هزینه نگهداری ارزان و به کارگیری آسان کولرهای آبی انباری

سرمایش انباری

سرمایش انباری

در انباری‌های تجاری و صنعتی، یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی که در مورد انتخاب سیستم سرمایشی مناسب در نظر گرفته می‌شود مقرون به صرفه بودن به کارگیری آن و نحوه نگهداری آسان است. باید به این نکته اشاره کرد که کولر‌های آبی دارای ساختار ساده‌ای هستند و در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا از قطعات بسیار کمتر و ساده‌تری تشکیل شده‌اند. به همین دلیل به کارگیری و نگهداری کولرهای آبی انباری به مراتب راحت‌تر از سیستم‌های تهویه هوا یا کولرهای گازی است. در اغلب موارد کولرهای آبی نحوه ‌نصب بسیار آسانی دارند. در واقع شما ‌می‌توانید با قرار دادن کولر آبی در مکان مناسب و متصل کردن آن به پریز برق دستگاه خود را آماده به کار کنید. برخی از کولر‌های آبی متصل به انشعاب لوله آب ساختمان هستند. اما برخی دیگر دارای محفظه آب هستند. کاربران باید دقت کنند که محفظه آب کولر همواره باید به اندازه کافی پر باشد. در صورت خالی بودن محفظه آب، پدهای سرمایشی رطوبت مورد نیاز خود را جذب نخواهند کرد و در نتیجه کولر نخواهد توانست به خوبی هوای خنک مورد نیاز شما را تولید کند. با توجه به ساده بودن ساختار کولر آبی، در صورتی که مشکلی برای آن پیش بیاید به راحتی خواهید توانست ایراد به وجود آمده را رفع کنید. معمولاً قطعات کولر‌های آبی در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی دارای قیمت پایین‌تری هستند و در صورت خراب شدن یک قطعه ‌می‌توانید با هزینه اندکی آن را با قطعه سالم و جدید جایگزین کنید. از طرف دیگر کولرهای آبی نحوه نگهداری آسانی دارند. به خصوص آن دسته از کولرهای آبی صنعتی که در ساخت آنها از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده شده است، به نظافت و نگهداری کمتری نیاز دارند.

کم مصرف بودن کولر آبی انباری

همانطور که قبلاً اشاره شد محیط انباری‌ها ‌می‌تواند به دلیل تجمع افراد و فعالیت‌های بسیاری که در آن انجام می‌شود دمای بالایی داشته باشد. از طرف دیگر بزرگ بودن مساحت ساختمان‌های انباری و بلند بودن سقف آنها باعث ‌می‌شود که معمولاً انرژی زیادی بابت تامین تهویه و خنک کردن هوای آنها مصرف گردد. بنابراین کاربران ترجیح می‌دهند که از سیستم‌هایی استفاده نمایند که انرژی کمتری مصرف کنند. کولرهای آبی در مقایسه با کولر‌های گازی انرژی بسیار کمتری برای تولید هوای خنک مصرف می‌کنند و به همین دلیل با به کارگیری کولر‌های آبی ‌می‌توان در هزینه‌های تامین سرمایش انباری‌های تجاری و صنعتی صرفه‌جویی به عمل آورد.

مناسب نبودن برای مناطق آب‌وهوای گرم

با وجود تمام مزیت‌هایی که کولر آبی انباری دارد، باید به این نکته توجه کرد که به کارگیری کولرهای آبی در آن دسته از مناطق که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، توصیه نمی‌شود. چرا که این نوع کولرها در هوای مرطوب کارایی خود را از دست می‌دهند. به عنوان مثال کولرهای آبی در مناطق گرم ساحلی عملکرد سرمایشی خوبی نخواهند داشت. بنابراین لازم است هنگام انتخاب سیستم سرمایشی علاوه بر ویژگی‌ها و مزیت‌های کولر‌، شرایط و نیازهای سرمایشی ساختمان مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید کولری را انتخاب کنید که با مصرف کمترین میزان انرژی بیشترین بازده سرمایشی را داشته باشد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما