ویژگی‌ها و مزایای کولر صنعتی سه فاز

کولر صنعتی گازی
کولر صنعتی گازی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی سانتریفیوژ
آشنایی با کارکرد کولر صنعتی سانتریفیوژ و نحوه کارکرد آن
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی سه فاز

کولر صنعتی سه فاز

کولر صنعتی سه فاز از یک موتور سه فاز برای تولید نیرو استفاده می‌کند. کولرهای صنعتی سه فاز نوعی از سیستم‌های سرمایشی صنعتی هستند که بیشتر در ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، انباری‌های بزرگ و آن دسته از ساختمان‌هایی که دارای سقف بلند و مساحت بزرگ هستند، به کار برده می‌شوند. کولر صنعتی یک فاز اندازه‌ی بزرگ‌تری در مقایسه با کولرهای دیگر دارد. قدرت سرمایشی این نوع کولر بسیار بالا بوده و به همین دلیل برای خنک کردن و تهویه هوای ساختمان‌های بزرگ صنعتی مناسب است. برخلاف کولر صنعتی سه فاز، کولرهای تک فاز از یک لاین برای تولید هوای خنک و توزیع آن در محیط اطراف خود استفاده می‌کنند. این متن به بررسی ویژگی‌ها و مزیت‌های کولر صنعتی سه فاز و تفاوت آن با  کولرهای تک فاز می‌پردازد.

موارد مصرف کولر صنعتی

موتور برقی سه فاز موجود در کولر صنعتی وسیله‌ای برای تولید، انتقال، و توزیع جریان الکتریسیته است. معمولاً در ساخت کولرهای صنعتی پر قدرت از موتور سه فاز استفاده می‌شود. می‌توان گفت در سراسر دنیا به کارگیری موتور سه فاز برای تولید و انتقال جریان برق در دستگاه‌های صنعتی و بزرگ رایج است. این موتورها انرژی لازم برای به کارگیری دستگاه‌ها و ماشین‌های صنعتی بزرگ را فراهم می‌کنند.

در بیشتر محیط‌های صنعتی به علت به کارگیری دستگاه‌ها و ابزارهای صنعتی همواره دمای هوای داخل ساختمان بیشتر از دمای بیرونی است. مشکل بالا بودن دمای هوا در ساختمان‌های صنعتی در روزهای گرم سال که دمای هوا به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کند، دو چندان می‌شود. برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه ی دمای هوای ساختمان‌های صنعتی باید از سیستم‌های تهویه هوا و کولرهای پرقدرت صنعتی استفاده کرد.

علاوه بر دمای بالا، یکی از مشکلات بارز در ساختمان‌های صنعتی وجود آلودگی هوا است. به کارگیری ماشین‌های صنعتی به صورت طولانی مدت باعث انتشار گازهای سمی و کمبود اکسیژن در محیط داخل ساختمان می‌شود. هم‌چنین انتشار دود و وجود ذرات معلق در هوا باعث آلودگی هرچه بیشتر در ساختمان‌های صنعتی می‌گردد. عدم تامین هوای پاک و مناسب تاثیر منفی در روند تولیدی و صنعتی خواهد داشت. آلودگی هوا و بالا بودن دما سلامت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان را به خطر انداخته و بازده کاری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دمای بالا و وجود آلودگی می‌تواند به ماشین‌ها و دستگاه‌های صنعتی صدمه رسانده و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. دمای بالا و آلودگی هوا باعث کاهش طول عمر دستگاه‌های صنعتی نیز می‌شود.

به همین دلیل به کارگیری سیستم سرمایشی مناسب در ساختمان‌های صنعتی یکی از مهمترین عوامل در بهبود روند کاری و صنعتی به شمار می‌آید. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی را صرف تهویه و خنک کردن هوای محیط داخلی ساختمان می‌شود. بنابراین، در قبال هزینه‌ای که برای خنک کردن و تهویه هوای ساختمان صنعتی خود در نظر می‌گیرید، با انتخاب کولر مناسب می‌توانید نیازهای سرمایشی ساختمان صنعتی مورد نظر خود را را تامین کنید. انتخاب و به کارگیری کولر مناسب در ساختمان‌های صنعتی، علاوه بر فراهم کردن محیطی مناسب برای کار و فعالیت، باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان نیز می‌شود. کولر صنعتی سه فاز یکی از سیستم‌های سرمایشی مناسب و پر قدرت برای ساختمان‌های صنعتی است. در ادامه‌ی مطلب شما را با ویژگی‌ها و مزیتهای کولر صنعتی سه فاز آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌های کولر صنعتی سه فاز

چیلر صنعتی سه فاز

چیلر صنعتی سه فاز

بیشتر کولرهای صنعتی که در کارخانه‌ها و محیط های صنعتی بزرگ به کار برده می‌شوند، دارای موتور سه فاز هستند. موتورهای سه فاز برای تولید و انتقال نیرو به فلز مس و آلومنیوم کمتری نیاز دارند. در حالی که در مقایسه با موتورهای تک فاز نیروی بیشتری تولید می‌کنند. موتور سه فاز در واقع از سه سیم تک فاز تشکیل شده است که دارای ولتاژهای برابر هستند و در زمان‌های مختلف جهت انتقال نیرو را تغییر می‌دهند.

مزایای کولر صنعتی سه فاز

کولر آبی سه فاز

کولر آبی سه فاز

کولر صنعتی سه فاز دارای اثر سرمایشی بسیار قوی‌تری است و به همین دلیل در ساخت بیشتر کولرهای برقی صنعتی از موتور سه فاز صنعتی استفاده می‌شود. علاوه بر این، کولرهای صنعتی سه فاز دارای دوام و طول عمر بیشتری در مقایسه با کولرهای تک فاز هستند. شما می‌توانید کولرهای صنعتی سه فاز را در اندازه‌های بزرگ و قدرت سرمایشی متفاوت تهیه کنید. کولر صنعتی سه فاز در مقایسه با کولرهای تک فاز دارای اندازه‌ی بزرگ‌تر و قدرت سرمایشی بالاتری است.

به کارگیری موتور سه فاز در ساخت کولرهای صنعتی امکان کنترل کردن هر چه راحت‌تر آنها را فراهم می‌کند. هم چنین وزن کولرهای صنعتی سه فاز در مقایسه با اندازه و قدرت سرمایشی‌شان پایین است. کولر صنعتی سه فاز در مقایسه با کولرهای تک فاز در مدت زمان بسیار کمتری هوای اطراف خود را خنک می‌کند. یکی دیگر از مزایای کولرهای صنعتی سه فاز این است که هنگام کار سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند و میزان لرزش آنها بسیار پایین‌تر است. کولرهای صنعتی سه فاز با توجه به قدرت سرمایشی بالایی که دارند، انرژی کمتری استفاده می‌کنند. به کارگیری کولر صنعتی سه فاز در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایشی شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کولرهای صنعتی باید داشته باشند، کم مصرف بودن است. کم مصرف بودن کولر صنعتی، علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان نقش بسیار مهمی در نگهداری منابع طبیعی کره‌ی زمین و حفظ محیط زیست دارد. امروزه مهندسین و طراحان، کم مصرف بودن دستگاه‌های صنعتی را یکی از مهم‌ترین ملاک‌های آنها قرار می‌دهند.

نکته‌ای که در مورد کولر صنعتی سه فاز وجود دارد این است که باید ولتاژ هر سه لاین موتور برابر باشد. وجود واریانس و عدم تعادل بین ولتاژها ممکن است باعث صدمه دیدن قطعات دیگر کولر شود و عملکرد دستگاه کولر را با اخلال مواجه کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. در صورتی که قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان صنعتی خود را دارید، پیشنهاد می‌شود قبل ااز انتخاب و خرید کولر صنعتی با کارشناسان و مشاوران شرکت گرما سرد مشورت کنید. آشنایی با انواع کولرهای صنعتی و بررسی ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای هر کدام از آنها باعث می شود که بتوانید کولری را انتخاب نمایید که نیازهای سرمایشی ساختمان مورد نظر شما را به خوبی تامین کند.

منبع: daikin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما